سفر رییس سازمان سینمایی به عراق برای گسترش همکاری‌ها

​در راستای تداوم، گسترش و تقویت همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و سینمایی وزیر ارشاد به همراه رییس سازمان سینمایی به عراق سفر می‌کنند.

سفر رییس سازمان سینمایی به عراق برای گسترش همکاری‌ها
کد خبر: 564506
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۸:۱۹:۱۹

در پی درخواست حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره گسترش همکاری‌های دو جانبه در حوزه فرهنگ و سینما، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در سفری سه روزه به بغداد می‌رود.

به گزارش مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی و سمعی بصری، این سفر در راستای تداوم، گسترش و تقویت همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و سینمایی دو کشور و پیرو دعوت رسمی وزارت فرهنگ و جهانگردی و امور سینمایی عراق صورت می‌گیرد. برنامه‌ریزی این سفر در نشست مشترک روسای سینماهای دو کشور ایران و عراق در ۲۳ خردادماه در تهران انجام گرفته است.

حضور در هفته سینمای ایران در بغداد، امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تبادل، نمایش و عرضه تجاری آثار سینمایی «بلند، مستند، کوتاه و به‌ویژه، کودک و نوجوان»، زمینه سازی برای حضور سینماگران، برگزاری هفته‌های فیلم، ارائه دانش فنی و تخصصی از طریق ظرفیت انجمن سینمای جوانان ایران برای اعزام استاد و مربی تخصصی در زمینه آموزش به عراق، تقویت شرایط انجام پروژه‌های تولید مشترک بر اساس مفاهیم و موضوعات منطقه‌ای و راهبردی، هم‌فکری در زمینه برگزاری هفته‌های فیلم مشترک، پیشنهاد برای توسعه زیرساخت سینمایی عراق با بهره‌گیری از تجارب موسسه سینماشهر و بخش خصوصی سینمای ایران و … از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر است.

در هفته سینمای ایران در بغداد ۸ فیلم کوتاه و ۴ فیلم سینمایی از ایران به نمایش در می‌آیند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها