رئیس سازمان سینمایی:

برخی ‌"آقازاده‌ها" با ‌رانت کارگردان سینما شده‌اند

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: برخی از آقازاده‌ها به دلیل رانت کارگردان شدند که این عدالت فرهنگی نیست.

برخی ‌"آقازاده‌ها" با ‌رانت کارگردان سینما شده‌اند
کد خبر: 561914
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۱۵:۲۹:۱۲

محمد خزاعی امروز در نشست با صنوف و فعالان حوزه سینما استان چهارمحال و بختیاری  اظهار داشت: برخی از استان‌ها در حوزه انیمیشن، برخی فیلم کوتاه و برخی شاخص در مستند هستند اما امروز شاهد معجونی از این‌ها در استان چهارمحال و بختیاری هستیم، وجود این همه هنرمند و نیروی انسانی در یک استان کم نظیر است.

به گزارش تسنیم، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: گاهی محرومیت باعث رشد می‌شود، در واقع برخی استان‌ها امکانات بسیار دارند اما مشکل هنرمند و اندیشه دارند که این مسئله بسیار مهم است. 

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در سازمان سینمایی به دنبال تغییر هستیم، سینمای ایران تنها تهران نیست و شعار عدالت محوری این نیست که تنها در دفترچه سیاست ما باشد باید میدانی حضور پیدا و برنامه‌ریزی کرد.

وی خاطرنشان کرد: با بازدید میدانی می‌توان شاهد ظرفیت خوب و نیروی انسانی استان‌ها بود اینکه چقدر ما در زیرساخت‌ها دچار مشکل هستیم و باید در قوانین خود تجدید نظر کنیم را می‌توان فهمید.

خزاعی گفت: هم اکنون درگاه سینمای ایران برای تهران و شهرستان‌ها باز است، ظرف 20 روز گذشته با بازشدن این درگاه، بالغ بر 150 نفر ثبت نام کردند. برخی از آقازاده‌ها به دلیل رانت کارگردان شدند که این عدالت فرهنگی نیست.

وی تصریح کرد: باید شرایط برای ورود نسل جوان به سینما مهیا شود، در انجمن سینمای جوانان ایران برای اولین بار برای شهرستان‌ها سهمیه گذاشته شد، چرا نباید در سینما طیف رنگارنگ فرهنگ‌های ایران را شاهد باشیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور بیان داشت: سینماگر وظایف مختلفی دارد و در قبال مردم مسئولیت دارد، متاسفانه امروز فیلم در پی جریان اقتصادی است و وقتی با این موضوع مخالفت کردیم سر و صدا به پا شد که این جای خوشحالی دارد، هر قدر دوست دارید سر و صدا کنید، برنامه سازمان سینمایی حمایت از چیزهای دیگر است که انجام خواهد شد.

خزاعی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ما مخاطب است، هر قدر شهرها و شهرداری‌ها مجاب شوند که وارد سالن سازی مدرن شوند به نفع آینده شهرستان‌ها خواهد بود، در کشور تنها 600 سالن سینما وجود دارد که در حال تلاش بوده این تعداد در چهار سال به 2 هزار و 200 سالن برسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها