چرا طنز سیاسی تلویزیون تغییر شبکه داد؟

تهیه‌کننده سریال طنز «وضعیت زرد» که فصل اول آن از شبکه سه سیما روی آنتن رفت، درباره‌ی علت جابه‌جایی شبکه پخش‌کننده‌ی فصل دوم این سریال، توضیحاتی را عنوان کرد.

چرا طنز سیاسی تلویزیون تغییر شبکه داد؟
کد خبر: 557264
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ۱۳:۲۷:۵۳

مسعود ملکی ـ تهیه‌کننده «وضعیت زرد» ، درباره‌ی علت جابه جایی پخش‌کننده این سریال، توضیح داد: شبکه سه سیما هم در پخش و هم همراهی برای فصل دوم به ما لطف داشتند؛ اما نکته این بود که کنداکتور شبکه برای پخش سریال ما پر بود و جای مناسب برای پخش نبود و خود مدیر شبکه اعلام کرد که اگر کنداکتور بهتری پیدا کردید با رضایت ما جابه‌جا کنید. ما برای اینکه سریال، پخش بهتری پیدا کند، زمانِ هر قسمت را از ۳۰ دقیقه به ۴۵ دقیقه افزایش داده بودیم، طبعا نمی‌توانستیم برای کاری که برای آن هزینه شده و آگاه بودیم که برای بیشتر دیده شدن این هزینه را کردیم، صبر کنیم. رئیس محترم شبکه سه اعلام کردند جدول پخش شبکه سه تا قبل از ایام محرم پُر است و امکان پخش نیست. بنا بر این شد که اگر جای بهتری در شبکه دیگر پیدا کردیم، انتقال دهیم که شبکه دو سیما کنداکتور لازم را داشت و سریال را انتقال دادیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه «وضعیت زرد» از همان ابتدای ساخت بنا بود در چندین فصل طراحی شود، از تدارک و نگارش فصل سوم نیز خبر داد و در ادامه گفت: بنای ما یک فصل نبود و لااقل در سه ـ چهار فصل طراحی برای تولید داشتیم. فصل اول برای ما یک شروع بود و پیش از این هم سیتکام با فضایی که ما به سمت آن رفتیم، در ایران ساخته نشده بود که از فضای اجتماعی، سیاسی و دینی برخوردار باشد و سعی کردیم مولفه‌های خودمان را در آن داشته باشیم. سعی کردیم مثل برخی از سریال‌های طنز نشانه‌زدایی نکنیم، تلاش کردیم به موقعیت‌ها فضاها و شوخی‌های جامعه خودمان نزدیک‌تر باشیم. درباره‌ی ساخت فصل سوم بازخورد مخاطبان برایمان مهم است، اما در تدارک هستیم.

وی درباره‌ی تفاوت فصل اول و دوم نیز یادآور شد: فصل دوم همان موقعیت‌ها و همان تم است اما به واسطه حضور خانم مریم سعادت و بازیگران دیگر، کمی خانوادگی‌تر شده است. سری قبل جوانانه‌تر بود و دُز خانوادگی آن کمتر بود. البته به لحاظ موضوع، فصل اول بیشتر سیاسی بود، اما فصل دوم بیشتر جنبه‌ی اجتماعی دارد. فیلمنامه مسیر خود را رفته البته آسیب شناسی هم داشتیم که بدانیم مخاطب با چه موضوعاتی ارتباط برقرار می‌کند و سعی کردیم که به موضوعات عامه‌پسند توجه داشت باشیم.

این تهیه‌کننده درباره‌ی نیاز مخاطب به کار کمدی و حساسیت‌های کار طنز و به‌روز بودن در تلویزیون گفت: اتفاقا ما در این سریال سراغ اجتماع و مسائل امروز مردم رفتیم. به عنوان مثال به موضوعاتی از قبیل کلاس‌های کنکور، مافیای آموزشی، فضای مجازی پرداخته‌ایم و این یعنی اینکه ما دغدغه داشتیم مسائل روز را پاسخ دهیم و به سمت آن برویم یا حداقل مماس شویم.

وی در پاسخ به اینکه این سریال چقدر به فضای زندگی و موضوعات مخاطب امروزی نزدیک است، اظهار کرد: در فصل دوم سعی کردیم به موضوعات واقعی و ملموس و فضایی که عامه مردم در آن درگیرند، بپردازیم و سعی ما این بوده حرفی نزنیم که با مخاطب فاصله داشته باشیم. به همین منظور به موضوعات دیگری از جمله فرار مغزها، مهاجرت، تور پزشکی و مهاجرت پزشکی به ایران و خیلی از موضوعات دیگر پرداخته‌ایم.

ملکی در پایان درباره‌ی پخش فصل جدید سریال «وضعیت زرد» یادآور شد: فصل دوم هم در ۲۶ قسمت تولید شد و از هفته آینده (۲۸ خرداد ماه) پخش خواهد شد و در حال حاضر خلاصه‌ای از قسمت‌های فصل اول از شبکه دو سیما پخش می شود. این سریال به کارگردانی مجید رستگار تولید شده اما در برهه‌ای که زمان کم بود، برخی از پلان‌ها را با نیروی کمکی گرفتیم.

بر اساس این گزارش، خط داستانی «وضعیت زرد» دارای رگه‌های سیاسی است و خط قصه و شخصیت‌های آن شامل شش کاراکتر محوری هستند که هر کدام از شخصیت‌ها، داستان و رگه‌هایی مخصوص به خود دارند.

در فصل اول این سریال با قصه‌ای مواجه می‌شویم که یکی از شخصیت‌های اصلی آن، طراح سانتریفیوژی بود که از سازمان انرژی اتمی اخراج شده بود؛ البته موضوعاتی با درون‌مایه اجتماعی، اقتصادی و مجازی هم حولِ محور این سریال قرار داشت.

مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی این سریال هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها