کد خبر: 455852
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ۱۲:۱۸:۱۱
| |

هنگ‌کنگ برای سومین بار به سینماداران یارانه نقدی می‌دهد

با از راه رسیدن موج چهارم کرونا، هنگ‌کنگ یارانه‌های نقدی برای ارایه به سینماداران فراهم کرده است.

هنگ‌کنگ برای سومین بار به سینماداران یارانه نقدی می‌دهد
کد خبر: 455852
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۲ ۱۲:۱۸:۱۱

اعتمادآنلاین| هنگ‌کنگ با فرارسیدن موج چهارم کرونا تحت فشار قرار دارد و به همین دلیل دستور تعطیلی سینماها در ماه دسامبر صادر شد. این امر موجب شد تا سینماداران فصل پر سود کریسمس و سال نو را از دست بدهند.

به همین دلیل مقامات مسئول یارانه‌ای به میزان 100 هزار دلار هنگ‌کنگ (12900 دلار آمریکا) به هر یک از پرده‌های سینما که با مجوز سینمای تجاری مشغول فعالیت هستند می‌پردازند. مبلغی برابر 21 میلیون دلار هنگ‌کنگ (2.7 میلیون دلار آمریکا) برای این منظور تامین شده است.

در سال 2020 مقامات سه بار دستور تعطیلی سینماها را صادر کردند و هر بار به این مناسبت یارانه پرداخت کردند. نخستین بار این اتفاق در ماه آوریل افتاد و بار دوم در اکتبر رخ داد.

ویروس کرونا از اواخر نوامبر مسیر صعودی در پیش گرفته و موارد جدیدی که هر روز گزارش می‌شود بیش از 100 مورد است. تا 30 دسامبر شهر 8671 مورد مبتلا ثبت کرده که از این میان 141 نفر جان خود را از دست داده‌اند. با تعطیلی‌های اخیر شمار ابتلاها در هفته گذشته تقریباً نصف شد.

سینماهای هنگ‌کنگ تا 6 ژانویه 2021 بسته باقی می‌مانند. این در حالی است که فروش گیشه در سال 2020 در مقایسه با سال پیش‌تر حدود 75 درصد کاهش داشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها