کد خبر: 253254
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۰:۵۴:۰۰
| |

وزیر ارشاد در مراسم امضای تفاهم‌نامه تولید و اشتغال در سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:

واکاوی تبصره 18 برای اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ و هنر جوانان تحصیلکرده فراوانی داریم که آمادگی حضور در شغل را دارند و ما می‌توانیم تبصره 18 را در راستای ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر، واکاوی مجدد کنیم و به نوعی این تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان برنامه و بودجه در این راستا است.

واکاوی تبصره 18 برای  اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر
کد خبر: 253254
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۱۰:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در مراسم امضای تفاهم‌نامه تولید و اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر که در سازمان برنامه و بودجه منعقد شد، در مورد این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه را باید به فال نیک گرفت که پس از شب یلدا امضا می‌کنیم. اگر روح جامعه ایرانی را در تاریخ ارزیابی کنیم، مشاهده می‌کنیم که فرهنگ و هنر پایگاه ویژه‌ای در آن دارد. به گونه‌ای که نمی‌شود جایی از ایران به عنوان نماد و سابقه تاریخی دید اما نقش فرهنگ و هنر را در آن ندید. فرهنگ و هنر ایران در همه دوره‌های تاریخی استمرار داشته و هیچ دوره‌ای نبوده که این روح در آن دمیده نشده باشد بنابراین فرهنگ و هنر با هویت ایرانی درهم تنیده شده است.

وی ادامه داد: بنابراین سرمایه‌گذاری در فرهنگ و هنر در واقع سرمایه‌گذاری در هویت ایرانی است. هویتی که ما در کل جهان براساس آن تعریف می‌شویم و تمایزها و امتیازهای ما براساس این نگاه تفسیر می‌شود از سویی با نگاه به اقتصاد متوجه می‌شویم در گذشته اقتصاد فرهنگ و هنر بخش مهمی از اقتصاد ایران را تشکیل می‌داد و بخشی از تولید ملی از حوزه فرهنگ و هنر برمی‌خاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با ترکیب این دو نگاه یعنی هم از زاویه تمدن ایرانی و هم از زاویه اقتصادی می‌توان با افزایش سرمایه‌گذاری آن را تقویت کرد. باید توجه داشت که ما در حوزه فرهنگ و هنر استعداد بالفعل داریم؛ مثلا در حوزه سینما استعداد قابل توجهی وجود دارد، در حوزه تئاتر بیش از هفت هزار اجرا و صد هزار نفر فعال آن، بیش از 50 هزار نفر فعال در بخش موسیقی و بیش از پنج هزار رسانه مکتوب و غیرمکتوب داریم.

صالحی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر جوانان تحصیلکرده فراوانی داریم که آمادگی حضور در شغل را دارند و ما می‌توانیم تبصره 18 را در راستای ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر، واکاوی مجدد کنیم و به نوعی این تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان برنامه و بودجه در این راستا است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها