کد خبر: 657168
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۱۳:۴۵:۱۳
| |

برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درپی حملات تلافی‌جویانه ایران به مواضع اسرائیل؛ ساعت 14 به وقت نیویورک

معاون نمایندگی دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل: در ارتباط با حمله ایران به اسرائیل، یک نشست اضطراری شورای امنیت در روز یک شنبه برنامه‌ریزی شده است که ساعت ۱۴ به وقت نیویورک برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درپی حملات تلافی‌جویانه ایران به مواضع اسرائیل؛ ساعت 14 به وقت نیویورک
کد خبر: 657168
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۱۳:۴۵:۱۳

دیمیتری پولیانسکی معاون نمایندگی دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفت که تنش بین ایران و اسرائیل می‌تواند یک بحران حاد دیگر را در غرب آسیا کلید بزند. 

به گزارش فارس، وی در کانال تلگرامی خود نوشت، «در ارتباط با حمله ایران به اسرائیل، یک نشست اضطراری شورای امنیت در روز یک شنبه برنامه ریزی شده است که ساعت ۱۴ به وقت نیویورک برگزار خواهد شد. دو نامه به دست شورای امنیت رسیده است؛ یکی از طرف اسرائیل در زمینه نقض منشور سازمان ملل توسط ایران (که طبق انتظار اشاره‌ای به حمله تل آویو به کنسولگری ایران در دمشق نشده) و یک نامه از سمت ایران که به حمله تلافی جویانه ایران مطابق با بند ۵۱ منشور ملل متحد در دفاع از خود اشاره شده است..»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب و در پاسخ به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، حملات گسترده‌ای را با صد‌ها موشک و پهپاد علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داد.

پولیانسکی افزود، در ادامه نامه ایران تاکید شده است که اگر اسرائیل متقابلا اقدام دیگری انجام دهد ایران با قدرت و شیوه‌ای قاطع‌تر پاسخ خواهد داد.

او افزود: در هر صورت ما اکنون با یک بحران تازه و بسیار حاد جدید در خاورمیانه روبرو هستیم. همه چیز بستگی به این دارد که آیا طرفین درگیر اقدام بعدی را انجام خواهند داد یا نه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها