کد خبر: 639948
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۱۶:۵۵:۲۲
| |

سی‌ان‌بی‌سی:

برای روسیه، رابطه با ایران ارزشمندتر است تا اسرائیل

سایت آمریکایی سی‌ان‌بی‌سی امروز در تحلیلی نوشت: اکنون روسیه رابطه با ایران و عربستان را ارزشمندتر از رژیم صهیونیستی می داند.

برای روسیه، رابطه با ایران ارزشمندتر است تا اسرائیل
کد خبر: 639948
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۱۶:۵۵:۲۲

تحلیلگران یک شبکه خبری آمریکا معتقدند اکنون روسیه رابطه با ایران و عربستان را ارزشمندتر از رژیم صهیونیستی می داند.

به گزارش ایرنا، سی ان بی سی در این خصوص نوشت: یک ماه پیش که آغاز جنگ اسرائیل و حماس، روسیه در نخستین واکنش آشکار خود به این جنگ بیانیه‌های محتاطانه‌ای صادر کرد و خواستار حفظ خویشتنداری از دو طرف و برقراری آتش‌بس شده بود.

اما با تشدید حمله اسرائیل به نوار غزه تحت کنترل حماس و جان باختن حدود ۱۰ هزار تن از ساکنان این باریکه، روسیه به طور فزاینده‌ای موضع بی‌طرفانه قبلی خود را کنار گذاشته و آشکارا نسبت به اسرائیل انتقاد می کند و حتی موضع خصومت آمیز در برابر آن در پیش گرفته است.

این شبکه اقتصادی آمریکایی روسیه همیشه از روابط سازنده با اسرائیل برخوردار بود به نحوی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روابط نزدیکی داشته و متعهد به تعمیق روابط فیمابین بودند.

سی ان بی سی در ادامه عنوان کرد: روسیه در سال های اخیر و به خصوص از زمان حمله به اوکراین در سال ۲۰۲۲، به شدت به ایران، دشمن سرسخت اسرائیل، نزدیک شده

روابط مسکو و تل آویو قبل از درگیری فعلی نیز رو به وخامت گذاشته بود و حمله روسیه به اوکراین، اسرائیل مورد حمایت غرب را در موقعیتی دشوار قرار داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها