کد خبر: 655213
|
۱۴۰۳/۰۱/۰۳ ۱۲:۰۰:۱۵
| |

تهدید فرمانده سنتکام: باید حوثی‌ها را منزوی و به ایران هزینه تحمیل کنیم

فرمانده سنتکام اظهار کرد: ما باید حوثی‌ها را در فضای اطلاعاتی منزوی کنیم و هزینه‌هایی را به ایران تحمیل کنیم.

تهدید فرمانده سنتکام: باید حوثی‌ها را منزوی و به ایران هزینه تحمیل کنیم
کد خبر: 655213
|
۱۴۰۳/۰۱/۰۳ ۱۲:۰۰:۱۵

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، نسبت به گسترش روابط چین، روسیه و ایران هشدار داد و گفت چنین روابطی تهدیدی برای منافع ایالات متحده است.

به گزارش انتخاب، ژنرال مایکل اریک کوریلا در نشست با اعضای کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت که او «بسیار نگران» همکاری‌های رو به رشد بین چین، روسیه و ایران است.

فرمانده سنتکام ادعاکرد: «در مجموع، ایران، روسیه و چین روابط خود را تقویت می‌کنند و همچنین با دامن زدن به آشفتگی تلاش می‌کنند از این شرایط بهره‌برداری کنند.»

ژنرال کوریلا مدعی شد: ما شاهدیم که ایران به چین متکی است و روسیه (در جنگ اوکراین) به ایران اتکا دارد. ایران ۹۰ درصد نفت خود را به رغم تحریم‌های آمریکا به چین می‌فروشد. بنابراین در واقع، چین از رفتار خرابکارانه و بدخواهانه ایران در منطقه حمایت مالی می‌کند.»

ژنرال کوریلا با اشاره به حملات نیروهای ائتلاف بین المللی به مواضع انصارالله یمن گفت: « تنها دو کشتی (حامل تسلیحات) کافی است تا اکثر تجهیزاتی را که ما تاکنون از حوثی‌ها منهدم کرده‌ایم، دوباره تامین کنند.»

این فرمانده ارشد نظامی آمریکا تاکید کرد: ما باید تلاش‌های بین‌المللی را برای بازرسی کشتی‌هایی که به بندر حدیده (تحت کنترل حوثی‌ها) می‌روند، افزایش دهیم.»

فرمانده سنتکام ادعا کرد: «ما باید حوثی‌ها را در فضای اطلاعاتی منزوی کنیم و هزینه‌هایی را به ایران تحمیل کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها