کد خبر: 653935
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۰۸:۵۳:۵۰
| |

ادعای فرمانده سنتکام:

ایران برای تامین مالی شبه‌نظامیان مورد حمایتش، بیش ۹۰ درصد نفت خود را به چین می‌فروشد

فرمانده سنتکام مدعی شد که ایران برای تامین مالی شبه‌نظامیان مورد حمایت خود، بیش ۹۰ درصد نفت خود را به چین می‌فروشد، ایران به رغم حمایت از شبه‌نظامیان، خواهان جنگ با ایالات متحده نیست.

ایران برای تامین مالی شبه‌نظامیان مورد حمایتش، بیش ۹۰ درصد نفت خود را به چین می‌فروشد
کد خبر: 653935
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۰۸:۵۳:۵۰

ژنرال مایکل کوریلا  فرمانده سنتکام که در یک کمیته سنای آمریکا صحبت می‌کرد، اظهار داشت، امروز خاورمیانه دربی‌ثبات‌ترین وضعیت خود طی «۵۰ سال اخیر به سر می‌برد.»

به گزارش انتخاب، فرمانده سنتکام مدعی شد که به دنبال آغاز حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، ایران «همه نیروهای نیابتی» خود را در منطقه عملیاتی کرده است.

او به حملات موشکی و پهپادی شبه‌نظامیان به نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق که به کشته شدن سه نظامی آمریکایی در اردن منجر شد اشاره کرد و ادعا کرد که تهران حزب الله لبنان را درگیر جنگ مرزی با اسرائیل کرده است.

ژنرال کوریلا به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «رویدادهای ۷ اکتبر نه تنها (وضعیت) را برای اسرائیل و غزه برای همیشه تغییر داد، بلکه شرایطی را برای بازیگران بدخواه ایجاد کرده است تا بی‌ثباتی را به سراسر منطقه و فراتر از آن گسترش دهند.»

فرمانده سنتکام در ادامه مدعی شد که ایران برای تامین مالی شبه‌نظامیان مورد حمایت خود، بیش ۹۰ درصد نفت خود را به چین می‌فروشد.

ژنرال کوریلا درادامه تصریح کرد، ایران به رغم حمایت از شبه‌نظامیان، خواهان جنگ با ایالات متحده نیست.

او در ادامه گفت٬ برنامه اتمی ایران همچنان در «آستانه» تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای ایستاده است و این یکی از اضلاع استراتژی تهران برای تبدیل شدن به قدرت مسلط منطقه‌ است.

فرمانده سنتکام تصریح کرد: اگر ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود، «خاورمیانه را برای همیشه تغییر خواهد داد».

ژنرال کوریلا گفت: کلید بازدارندگی این است که تهران بفهمد این رفتار برایش پیامد خواهد داشت.» او با این حال تصریح کرد که «بازدارندگی موقتی است.»

فرمانده سنتکام اضافه کرد از ۱۵ مهرماه که حماس مجموعه‌ای از حملات را به اسرائیل انجام داد، بیش از ۱۷۰ حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق صورت گرفته است. در پاسخ، هشت حمله نظامی آمریکا انجام شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها