کد خبر: 641791
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ۰۷:۵۰:۰۰
| |

ادعای آمریکا؛ تاسیسات متعلق به ایران در عراق را هدف قرار دادیم

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی حملاتی را علیه دو تأسیسات در عراق که ادعا می‌شود متعلق به نیروهای تحت حمایت ایران هستند، انجام داده‌اند.

ادعای آمریکا؛ تاسیسات متعلق به ایران در عراق را هدف قرار دادیم
کد خبر: 641791
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ۰۷:۵۰:۰۰

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که نیروهای آمریکایی حملاتی را علیه دو تأسیسات در عراق که ادعا می‌شود متعلق به نیروهای تحت حمایت ایران هستند، انجام داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، سنتکام در پیامی در شبکه «ایکس» نوشت که این حملات به طور مستقیم در واکنش به حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف موسوم به ضدداعش که توسط ایران و گروه‌های تحت حمایت این کشور انجام می‌شود، صورت گرفت؛ از جمله حمله‌ای که در تاریخ ۲۱ نوامبر در عراق انجام شده و در آن از موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد استفاده شد.

پنتاگون نیز پیش از این اعلام کرده بود که ارتش ایالات متحده حملاتی را علیه دو مقر در شرق سوریه که مدعی شده است متعلق به ایران و گروه‌های تحت حمایت این کشور هستند، انجام داده است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این حملات هوایی در واکنش به حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه، صورت گرفته است.

وی مدعی شد: «نیروهای نظامی ایالات متحده حملات دقیقی را به ساختمان‌هایی در شرق سوریه که نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های مرتبط با ایران از آن استفاده می‌کنند در واکنش به ادامه حملاتشان علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند».

وزیر دفاع آمریکا پیش از این نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «ایالات متحده به دنبال درگیری نیست و هیچ قصد و تمایلی برای وارد شدن به خصومت‌های بیشتر ندارد، اما حملات گروه‌های مورد حمایت ایران علیه نیروهای آمریکایی غیرقابل قبول است و باید متوقف شود».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها