کد خبر: 649679
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ ۱۰:۳۵:۴۴
| |

واکنش یک عضو کمیسیون امنیت ملی به ادعای وال‌استریت ژورنال درباره حادثه تروریستی کرمان؛ هیچ همکاری اطلاعاتی و امنیتی با آمریکا را نمی‌پذیریم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکا و اسرائیل دنبال این هستند که حوزه عملیات داعش به ویژه در ایران گسترده‌تر شود و چنین خبرهایی از اساس بی‌پایه است. ایران هیچ همکاری اطلاعاتی و امنیتی با آمریکا را نمی‌پذیرد که این کشور به ما هشدار دهد داعش چنین اقداماتی را می‌خواهد انجام دهد.

واکنش یک عضو کمیسیون امنیت ملی به ادعای وال‌استریت ژورنال درباره حادثه تروریستی کرمان؛ هیچ همکاری اطلاعاتی و امنیتی با آمریکا را نمی‌پذیریم
کد خبر: 649679
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۷ ۱۰:۳۵:۴۴

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی درباره ادعای بی‌اساس وال استریت ژورنال که گفته بود مقامات آمریکایی یک هفته قبل از حمله تروریستی داعش به مردم کرمان در سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی به ایران هشدار داده‌اند، گفت: این اخبار واقعاً از اساس بی‌پایه است زیرا داعش دست پرورده خود آمریکاست و با هدف ناامنی در کشورهای منطقه به ویژه ایران سازماندهی‌اش کرده‌اند. بنابراین آمریکا و اسرائیل دنبال این هستند که حوزه عملیات داعش به ویژه در ایران گسترده‌تر شود و چنین خبرهایی از اساس بی‌پایه است. ایران هیچ همکاری اطلاعاتی و امنیتی با آمریکا را نمی‌پذیرد که این کشور به ما هشدار دهد داعش چنین اقداماتی را می‌خواهد انجام دهد.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی حیدری را در ادامه می خوانید:

 

  • نوع عملیات این‌ها بسیار پیچیده بود ۲ نفر در قالب شهروند تاجیکی که وزارت اطلاعات اعلام کرد یکی از آنها اسرائیلی‌الاصل است، آمده‌ند و یک اقدام ناجوانمردانه کردند و تعدادی از هم‌وطنان ما را به شهادت رساندند. قطع به یقین وقتی جریانی توسط رژیم صهیونیستی و سرویس موساد برای انجام این کار طراحی می‌شود،حتماً آمریکا استقبال می‌کند بنابراین سیستم اطلاعاتی ما نیازی به آمریکا ندارد.
  • از صدها مورد و اقدام تروریستی و نفوذ متاسفانه یک مورد هم منجر به اقدام و عملیات می‌شود، بقیه‌اش توسط نیروهای اطلاعاتی، سازمان اطلاعات سپاه، نیروهای مرزبانی و انتظامی خنثی می‌شود بنابراین این موضوع از اساس بی‌پایه است آمریکا هیچ گونه همکاری اطلاعاتی با جمهوری اسلامی ندارد و بر عکس به دنبال دشمنی و ناامن کردن ایران است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها