کد خبر: 648629
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ۲۱:۴۵:۳۳
| |

هشدار نسبت به مواضع تندروها؛ حمله‌ای مشابه حمله به سفارتخانه‌ انگلیس و عربستان و در راه است؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تا حدودی بوی یک برنامه‌ریزی شبیه حمله به سفارت انگلیس در هشتم آذر 1390 و به آتش کشیدن سفارت سعودی در 12 دی‌‌ماه 1394 به مشام می‌رسد. این‌بار ممکن است این جماعت، طرح دیگری داشته باشند و بهانه هم با بهانه‌های قبلی متفاوت باشد ولی هرچه هست باز هم به کشور زیان‌های کلان مادی، حیثیتی و بین‌المللی خواهد زد.

هشدار نسبت به مواضع تندروها؛ حمله‌ای مشابه حمله به سفارتخانه‌ انگلیس و عربستان و در راه است؟
کد خبر: 648629
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۷ ۲۱:۴۵:۳۳

روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به دردسرسازی احتمالی تندروها هشدار داده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، بخش‌های مهم سرمقاله این روزنامه را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • آشنایان با لایه‌های مختلف تحرکات سیاسی و پیاده‌نظام بعضی گروه‌ها و جناح‌ها می‌دانند که در شرایط کنونی حکمرانی به دلیل در قدرت بودن مجموعه‌ای خاص، احتمال ظهور کفن‌پوشان در خیابان‌ها و میدان‌ها برای اعتراض به سیاست‌های دولت تقریباً نزدیک به صفر است.
  • از اینکه در سایه حکمرانی موجود، کفن‌پوشان به صحنه نمی‌آیند و به گرانی‌ها، موضعگیری‌ها و بعضی روابط داخلی و خارجی اعتراض نمی‌کنند، همگان باید خوشحال باشیم. اگر معیار آن اعتراضات گرانی‌ها، موضعگیری‌ها و نارضایتی‌ از روابط داخلی و خارجی می‌بود امروز که گرانی‌ها چندین برابر شده و اشکال در سیاست‌ها و روابط بسیار بیشتر است باید بیش از گذشته شاهد حضور کفن‌پوشان در خیابان‌ها، میادین و حتی جاده قم به تهران باشیم. باز هم خدا را شکر که اینان اغماض می‌فرمایند و به صحنه نمی‌آیند و به سفارت‌خانه‌ها حمله نمی‌کنند.
  • در عین حال، بعضی اظهارنظرها که در روزهای اخیر از زبان بعضی از سران جماعت معترض دیروز و شاهد ساکت امروز شنیده شده، موجب بیم و هراس شده است. یکی از این افراد به مناسبت سالروز واقعه هواپیمایی اوکراینی گفته: «هواپیمای اوکراینی، تقاص عملیات فیک عین‌الاسد بود. مگر خدا از این چیزها می‌گذرد؟ وقتی نمی‌آئی آن کاری که باید بکنی، بکنی خدا هم توی کاسه‌ات می‌گذارد.»
  • از این سخن، تا حدودی بوی یک برنامه‌ریزی شبیه حمله به سفارت انگلیس در هشتم آذر 1390 و به آتش کشیدن سفارت سعودی در 12 دی‌‌ماه 1394 به مشام می‌رسد. این‌بار ممکن است این جماعت، طرح دیگری داشته باشند و بهانه هم با بهانه‌های قبلی متفاوت باشد ولی هرچه هست باز هم به کشور زیان‌های کلان مادی، حیثیتی و بین‌المللی خواهد زد. درست است که به برکت حاکمیت یکدست، احتمال تکرار به صحنه آمدن جماعت معترض بسیار کم است ولی بالا گرفتن رقابت‌های داخلی همین حاکمیت یکدست به ویژه نزدیک انتخابات مجلس و مقداری بعد از آن، انتخابات ریاست‌ جمهوری ممکن است انگیزه‌ای باشد برای احساس تکلیف حضرات و ایجاد دردسرهای جدید برای کشور.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها