کد خبر: 647233
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ ۱۱:۲۰:۰۰
| |

«گرگ‌های تنها»ی داعش چگونه عملیات تروریستی انجام می‌دهند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: گرگ‌‌‌های تنها» معمولا به‌‌‌طور مستقل حملات تروریستی را در کشور خودشان یا دیگر کشورها انجام می‌‌‌دهند. این افراد می‌توانند در سراسر دنیا باشند، بدون آنکه هویت آنها فاش شود و در اقدامی غافلگیرانه در کشور هدف اقدام به حمله تروریستی کنند.

«گرگ‌های تنها»ی داعش چگونه عملیات تروریستی انجام می‌دهند؟
کد خبر: 647233
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۶ ۱۱:۲۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد به این سوال پاسخ داده که چگونه داعش تضعیف شده عملیات تروریستی انجام می‌دهد؟

به گزارش دنیای اقتصاد، شاید در نگاه اول چنین به نظر برسد که چیزی به نام «دولت داعش» مشابه آن چیزی که روزگاری در عراق و سوریه شکل گرفت، دیگر وجود نداشته باشد. اما نکته مهم در عملکرد نیروهای داعش وجود «هسته‌های خفته» یا به اصطلاح «گرگ‌های تنها» است. در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش، از «گرگ‌‌‌های تنها» خواست تا با هر ابزاری که در دست دارند غرب را مورد حمله قرار دهند؛ خواه چاقو باشد، خواه اسلحه یا حتی کوبیدن خودرو به عابران پیاده. اما گرگ‌های تنها کیستند؟ «گرگ‌‌‌های تنها» معمولا به‌‌‌طور مستقل حملات تروریستی را در کشور خودشان یا دیگر کشورها انجام می‌‌‌دهند. این افراد می‌توانند در سراسر دنیا باشند، بدون آنکه هویت آنها فاش شود و در اقدامی غافلگیرانه در کشور هدف اقدام به حمله تروریستی کنند.

این روزنامه افزوده است: اگرچه ممکن است «دولت داعش» از میان رفته باشد اما نیروهای این گروه به صورت هسته‌‌‌های پراکنده به حیات خود ادامه می‌‌‌دهند. ممکن است در قالب مهاجر روانه سایر کشورها شوند یا همچون بن لادن که در دل کوه‌‌‌ها می‌‌‌زیست، به کوه‌‌‌ها و نقاط پرت کره زمین پناه ببرند تا در قالبی دیگر و در شرایطی دیگر بار دیگر امکان ظهور پیدا کنند. تا زمانی که بستر برای رشد این گروه‌‌‌ها آماده باشد هرگز نمی‌توان مدعی نابودی کامل یا فروپاشی کامل گروه‌‌‌هایی از این دست شد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها