کد خبر: 628347
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۹ ۱۰:۵۴:۱۹
| |

خبر وزیر اطلاعات درباره ورود ۲۰۰ تروریست داعشی به کشور/ جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد و انگلیس در اختیار داریم

وزیر اطلاعات با اشاره به نقش آمریکا در شکلگیری داعش و ارتباط عوامل آنها با رژیم صهیونیستی گفت: حدود ۲۰۰ نفر از آن‌ها که وارد کشور شده و به دنبال تحرکات ایذایی و بی‌ثبات‌سازی در سطح کشور، منطقه و در ایام اربعین در عراق بودند.

خبر وزیر اطلاعات درباره ورود ۲۰۰ تروریست داعشی به کشور/ جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد و انگلیس در اختیار داریم
کد خبر: 628347
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۹ ۱۰:۵۴:۱۹

سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولین سپاه سخنرانی کرد. 

به گزارش ایسنا، بخش‌های مهم سخنرانی او را در ادامه می‌خوانید:

 

  • عنوان بزرگ‌ترین سازمان ضد تروریستی جهان، ویژگی جدیدی است که رهبر عزیزمان به سپاهی که همه جانبه جذاب و در مسیر پیشرفت نقش موفقی دارد، اضافه فرمودند.
  • وزارت اطلاعات با کمک جامعه اطلاعاتی و با مشارکت و هم‌افزایی فعالی که با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب ایجاد کرده، تلاش می‌کند در مبارزه با آن‌چه را که دشمن تحت عنوان براندازی و تروریسم و تشویق و ترغیب آن‌ها چه در قالب‌های گروهکی و چه در قالب‌های مذهبی، تجزیه‌طلبانه و قومی برنامه‌ریزی می‌کند، مقابله ‌کند.
  •  باید بتوانیم انسجام و هم‌افزایی‌ خود را با  اشراف اطلاعاتی‌ و جهاد تبیین باهم تلفیق کنیم. این انسجامی که در این دولت مردمی ایجاد شده، توانسته شرایط جدیدی را در منطقه تعریف کند و خیلی از فتنه‌ها و توطئه‌ها را تبدیل به شرایط بازدارنده نماید.
  • (با اشاره به نقش آمریکا در شکل گیری داعش و ارتباط عوامل آن ها با رژیم صهیونیستی): حدود ۲۰۰ نفر از آن ها که وارد کشور شده و به دنبال تحرکات ایذایی و بی‌ثبات‌سازی در سطح کشور، منطقه و در ایام اربعین در عراق بودند اما با برخوردها و دستگیری‌های اخیر، شاهد خنثی‌سازی اکثریت آن‌ها هستیم.  
  • امروز قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی کشور به نحوی است که جاسوس‌هایی از فرانسه، سوئد، انگلیس و کشورهای متعدد دیگری را در اختیار دارند و حتی بعضی از آن‌ها علی‌رغم فشارهایی که آوردند به اعدام محکوم شدند و حکم در مورد آن‌ها اجرا شد که این اقدامات مدیون هماهنگی و همراهی است که در تشکیلات جامعه اطلاعاتی به وجود آمده است.
  • عملیات مشترکی که بین سپاه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در مقابله با حوادثی همچون اصفهان و حادثه تروریستی اخیر شیراز با هدف ایجاد امنیت و آرامش در جامعه عملی شد، از افتخاراتی است که در این دولت شامل حال مجموعه‌ها شده و امروز راهبرد دشمن در جهت برخورد و ایجاد بحران‌، فقط درصحنه اقدامات تروریستی و جاسوسی نیست، بلکه تلاش می کند آن را در صحنه‌های اجتماعی به اشکال مختلفی بروز بدهد.
  • یکسری از آن‌ها را در صحنه‌های اغتشاشات سال گذشته دیدید. در شرایط جدید دشمن تلاش می‌کند با استفاده از بهائیت، نارضایتی‌ها، حرکت‌های صنفی و جریانات سیاسی که جهت‌گیری فتنه و تغییر را زمزمه می‌کنند، به  مسیری برود که اثرگذاری اجتماعی و بحران‌سازی‌ها به نحوی شکل گیرد که در بدنه جامعه گسترش پیدا کند. برای همین است که حضور فعال سپاه و بسیج در  مشارکت و در خدمت به مردم می‌تواند نقش امیدبخش و شوق‌آفرینی را ایجاد کند. 
  • مهم‌ترین نقشه دشمن بی‌ثبات‌سازی و کاهش مشارکت در انتخابات است. هرچند برای سالگرد اغتشاشات هم برنامه‌هایی دارند، اما هدف اصلی آن‌ها امسال انتخابات است و باید سعی و تلاش همه مجموعه‌ها در جهتی باشد که بتواند اقتدار و پیروزی بزرگ را فراهم کنند.
  •  ما عملاً در جنگ سایبری نیاز داریم به اینکه در بخش جهاد تبیین و رسانه تقویت مضاعفی داشته باشیم و امروز با کمک و همت همه یگان‌هایی که در این جهت فعال هستند مخصوصاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد این هستیم که در مقابله سایبری، در آفند و جنگ تهاجمی موفقیت‌های بزرگی را به دست آوردیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها