کد خبر: 646473
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

حمله تند احمد خاتمی به مواضع اخیر حسن روحانی؛ برخی می‌گویند رای ندادن خودش به معنی رای است، این خواست دشمن است حضور کمرنگ مردم در انتخابات در حکم رفراندوم نه به نظام اسلامی است

خطیب جمعه تهران گفت: برخی می‌گویند رای ندادن خودش به معنی رای است، این خواست دشمن است که اگر مردم در انتخابات حضورشان کمرنگ باشد، در حکم انجام رفراندمی با مضمون «نه به نظام اسلامی» است.

حمله تند احمد خاتمی به مواضع اخیر حسن روحانی؛ برخی می‌گویند رای ندادن خودش به معنی رای است، این خواست دشمن است حضور کمرنگ مردم در انتخابات در حکم رفراندوم نه به نظام اسلامی است
کد خبر: 646473
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۱۹:۴۰:۰۰

سیداحمد خاتمی خطیب جمعه موقت تهران روز شنبه در آیین سالگرد حماسه نهم دی در جمع مردم تربت‌حیدریه افزود: دشمنان نظام اسلامی و در راس آنها رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند، مردم ایران انتخابات امسال را به رفراندومی علیه نظام تبدیل کنند.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از اظهارات خاتمی را در ادامه می خوانید:

 

  • برخی می‌گویند رای ندادن خودش به معنی رای است،  این خواست دشمن است که اگر مردم در انتخابات حضورشان کمرنگ باشد، در حکم انجام رفراندمی با مضمون «نه به نظام اسلامی» است.
  •  حتی برخی در آن سوی مرزها با کمال وقاحت بیانیه منتشر کرده و اختلاف سلیقه برخی مسوولان در ابتدای انقلاب با حضرت امام (ره) را دستمایه قرار می‌دهند تا زمینه حضور کمرنگ مردم در انتخابات را فراهم کنند.
  • اما جریان ضد انقلاب نمی خواهد بپذیرد که در نهایت فکر امام راحل پیروز و تا به امروز هم اگر ولایت فقیه نبود، نظام از بین رفته بود.
  • خاتمی در ادامه به وقایع نهم دی سال ۸۸ اشاره و اظهار کرد: آن روز به صراحت گفتیم سران فتنه برانداز هستند و شیوه براندازی از ابتدای انقلاب اسلامی همیشه برای خادمان نظام اسلامی مشکل ساز بوده و هست. اما آنچه همیشه باعث پیروزی مردم بوده، بصیرت آنها است.

 

گفتنی است که چندی پیش حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین ایران گفته بود: گاهی مشارکت نکردن و رأی ندادن در انتخابات به معنای نوعی رأی دادن است؛ رأی دادن به همان نامزدی که او را برای کسب آن مسئولیت صالح نمی‌دانیم. چون در انتخابات مشارکت نمی‌کنیم، عملاً شرایط را برای انتخاب غیراصلح مهیا می‌کنیم. ممکن است بگویند انتخابات حق است نه تکلیف. اما این حقی است که در مقاطعی سریع تبدیل به تکلیف می‌شود. اگر به این حق عمل نکردیم و شرایطی ایجاد شد که برای نظام و اسلام و مردم خطرآفرین شد، برای ما تبدیل به تکلیف می‌شود. اگرچه شرایط سخت و راضی کردن مردم برای آمدن پای صندوق مشکل است اما باید برای جلب مشارکت مردم تلاش کنیم و کاری کنیم آن‌هایی که پای صندوق می‌آیند، بتوانند به جای رأی سفید، حداقل به چند نفر رأی بدهند و مانند انتخابات ۱۴۰۰ با میزان کم‌سابقه رأی سفید مواجه نشویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۹ دی ۱۴۰۲

    با توجه به نارضایتی گسترده ...، این دو مردک بی خاصیت و رانتی، به نظر نمی توانند از زبان مردم، تراوشات ذهنی معیوب و مریض خود را با سوء استفاده از مفهوم مردم عرضه کنند.
    همچنین به نظر ، ساختار و سیستم در گام اول اگر واقعا" دل در گرو حفظ موجودیت ملک و ملت ایران با این شکل و شمایل است بایستی شرایط لازم و کافی را برای حضور با نشاط و پررنگ و گسترده ی اکثریت مردم فراهم کنند.
    و اما برخی از این شرایط شامل :
    - بازگشت و اجرای تمام و کمال قانون اساسی است. (قانون اساسی که دست کاری نشده باشد و غش نکرده باشد و موجب تحکیم و ایجاد وحدت در بین ایرانیان برای حفظ، آبادی، توسعه، پیشرفت درست، مناسب، واقعی ملموس و دست یافتنی برای ملک و ملت ایران شود)
    - تایید صلاحیت داوطلبان واقعی کاندیداتوری برای نمایندگی مجلس از احزاب غیر از پشتیبانان سیستم و نهاد شورای نگهبان برای ایجاد رقابت واقعی و ... .
    - ایجاد تغییرات گسترده و مطابق با مزاج و روحیه و خواست ملک و ملت در صدا و سیمای فعلی میلی.
    - کنار گذاشتن افراد شاخص رانتی و باندی و مفسد از ... .
    - بازگشت عناصر نظامی مشارکت داده شده در تصمیم گیری های سیاسی به پادگان و بازنشست کردن برخی از پیرمردان آن ها.
    ... .
    والسلام.

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲

    خوب آقای خاتمی مگر واقعیت غیراز این است چرا نمی خواهید بفهمید که مردم ازاین نوع حکومت داری ناراضی هستند؟ بااهرم شورای نگهبان حق انتخاب راازمردم گرفتید ویا اصلا نگیریدانتخاب مردم رادورمی زنیدوزمین زمان رادرمقابلش قرار می دهیدبعددردوره بعدی حاکمیت یکدست موردنظررامهندسی می کنید مگرمردم بی شعورهستندکه باشعورشماها رای بدهند

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها