کد خبر: 380641
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

حمایت از حرف‌های تبلیغاتی روحانی حماقت است/ روحانی بداند مشورت‌دهنده‌هایش آدم‌های زیاد صالحی نیستند/ نباید فضا را برای سوء‌استفاده دشمن فراهم کنیم/ مشاوران‌ مقصر حاشیه‌ای شدن سخنرانی‌های آقای روحانی هستند/ روحانی نباید خودش را رئیس‌جمهوری آدم‌های تندرو بد

عباس سلیمی‌نمین گفت: روحانی باید بداند، مشورت‌دهنده‌هایش آدم‌های زیاد صالحی نیستند. چرا اگر غیر از این بود، هرگز رئیس‌جمهوری را برای طرح مسائل هزینه‌ساز ترغیب نمی‌کردند.

حمایت از حرف‌های تبلیغاتی روحانی حماقت است/ روحانی بداند مشورت‌دهنده‌هایش آدم‌های زیاد صالحی نیستند/ نباید فضا را برای سوء‌استفاده دشمن فراهم کنیم/ مشاوران‌ مقصر حاشیه‌ای شدن سخنرانی‌های آقای روحانی هستند/ روحانی نباید خودش را رئیس‌جمهوری آدم‌های تندرو بد
کد خبر: 380641
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- «بزرگ‌ترین خطر برای دموکراسی و حاکمیت ملی آن روزی است که انتخابات به تشریفات تبدیل شود و بعضی‌ها از کلمه رفراندوم خوششان نمی‌آید، اما پایه انتخابات ما از رفراندوم بود.». حسن روحانی با این اظهارات به ردصلاحیت‌های شورای نگهبان واکنشی اعتراضی نشان داد.

خودمان را ملزم به پاسخگویی برای هر حرف و نظری ندانیم

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: قبل از اینکه بخواهم درباره آقای روحانی اظهارنظری داشته باشم، به دوستان رسانه‌ای توصیه می‌کنم، به برخی از صحبت‌ها که موجب بروز اختلاف می‌شود، ورود نکنند. در واقع اگر کسی حرف ناپخته‌ای زد که زمینه‌ساز اختلاف شد، باید از کنارش عبور کنیم و خودمان را ملزم به پاسخگویی برای هر حرف و نظری ندانیم، چرا که معتقدم، حمایت از حرف‌های تبلیغاتی روحانی حماقت است.

لازم است انسجام و اتفاق نظر خودمان را تقویت کنیم

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ادامه سخنانش گفت: در شرایط کنونی قطعاً لازم است، انسجام و اتفاق نظر خودمان را تقویت کنیم. البته متاسفانه آدم‌هایی در جریان‌های مختلف هستند که تحریک می‌کنند و برای انشقاق صحنه‌پردازی می‌کنند، حالا یا با تجمع مقابل ساختمان وزارت امور خارجه یا با حرف‌های آقای روحانی که در هر دو حالت باعث می‌شود نسبت به فعالیت دشمن منحرف شویم.

مشاوران‌ مقصر حاشیه‌ای شدن سخنرانی‌های آقای روحانی هستند

او افزود: مشخصاً درباره حرف‌های رئیس‌جمهور که بحث‌هایی کلی را درباره رفراندوم مطرح کرده یا اینکه از حزب رستاخیز اسم آورده است، به گمانم مشاوران‌ مقصر حاشیه‌ای شدن سخنرانی‌های آقای روحانی هستند. روحانی باید بداند مشورت‌دهنده‌هایش آدم‌های زیاد صالحی نیستند. چرا که اگر غیر از این بود، هرگز رئیس‌جمهوری را برای طرح مسائل هزینه‌ساز ترغیب نمی‌کردند.

به گمانم مشاوران‌ مقصر حاشیه‌ای شدن سخنرانی‌های آقای روحانی هستند. روحانی باید بداند مشورت‌دهنده‌هایش آدم‌های زیاد صالحی نیستند. چرا که اگر غیر از این بود، هرگز رئیس‌جمهوری را برای طرح مسائل هزینه‌ساز ترغیب نمی‌کردند.

آمریکایی‌ها مصمم هستند از طریق چالش‌های داخلی به هدف‌هایشان برسند

سلیمی‌نمین در ادامه تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها مصمم هستند از طریق چالش‌های داخلی به هدف‌هایشان برسند. آقای روحانی اگر واقعاً فکر می‌کند اظهاراتش اساس و پایه دارد، به عنوان رئیس‌جمهور موقعیت آن را دارد که این حرف‌ها را در جاهایی بزند که منشاء اثر باشد. اما ایشان طوری حرف می‌زند که آدم‌های تندرو خوش‌شان بیاید، در حالی که روحانی نباید خودش را رئیس‌جمهوری آدم‌های تندرو بداند.

هیچ‌کس از رفراندوم نمی‌ترسد

سلیمی‌نمین با اشاره به نقدهایی که اصلاح‌طلبان به ردصلاحیت‌ها دارند، افزود: من عقیده‌ام اینطور نیست که شورای نگهبان به طور فله‌ای اصلاح‌طلبان را از حضور در انتخابات مجلس محروم کرده است. خب! بالاخره چهره‌هایی از اصولگرایان هم ردصلاحیت شده‌اند. اگر هم خطایی رخ داده که حتما درباره تعدادی از افراد اتفاق افتاده، بیایند و با طرح مصادیق اعتراض کنند. اما به جای این کار، بحث‌هایی کلی و بی‌مورد مثل رفراندوم و... را مطرح می‌کنند. هیچ کس از رفراندوم نمی‌ترسد، اما به این شرط که بگویند درباره فلان موضوع رفراندوم برگزار کنیم. نه اینکه بدون موضوع کلی این‌طور بگوییم که نظام با رفراندوم مخالفت می‌کند.

هیچ کس از رفراندوم نمی‌ترسد، اما به این شرط که بگویند درباره فلان موضوع رفراندوم برگزار کنیم. نه اینکه بدون موضوع کلی اینطور بگوییم که نظام با رفراندوم مخالفت می‌کند.

اگر مطهری به خاطر یک نطق ردصلاحیت شده، شورای نگهبان اشتباه کرده است

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره رد صلاحیت علی مطهری گفت: من نمی‌دانم آقای مطهری بر اساس چه کاری ردصلاحیت شده ‌است. اما آن‌طور که خودش گفته اگر به خاطر یک نطق ردصلاحیت شده است و اگر واقعاً به ایشان گفته شده درباره نهم دی همان حرفی را بزند که آقا می‌گوید، باید گفت شورای نگهبان اشتباه کرده است. همچنین کسی که به مطهری گفته است درباره نهم دی همان حرفی را بزند که آقا می‌گوید، حتماً آدم بی‌سعه صدری بوده و مرتکب اشتباه بزرگی شده است. کما اینکه رهبری درباره یکی از پرونده‌های علی مطهری تذکر داده بود که برداشت‌‌تان از حرف علی مطهری اشتباه است.

از پاسخگویی طفره می‌روند

عباس سلیمی‌نمین در پایان سخنانش گفت: مساله این است که آقایان گاهی اوقات فضایی ایجاد می‌کنند تا بحث را از خود دور کنند تا به اصل تبدیل کردن بحثی فرعی، از پاسخگویی طفره بروند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها