کد خبر: 643245
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۴۰:۰۰
| |

تفسیر از مفهوم مردم در قانون اساسی بسیار مضیق شده و شامل تعداد اندکی از شهروندان می‌شود

روزنامه هم میهن نوشت: درباره منبعث بودن همه نهادها از مردم در قانون اساسی، همان‌گونه است که آقای رئیسی گفته‌اند، ولی تفاسیر و اجرای کار چنان شده است که مفهوم مردم بسیار مضیق گردیده و تعداد اندکی از شهروندان ایرانی را شامل می‌شود و این رویکردی است که برخی افراد در تریبون‌های رسمی و صداوسیما از آن دفاع می‌کنند.

تفسیر از مفهوم مردم در قانون اساسی بسیار مضیق شده و شامل تعداد اندکی از شهروندان می‌شود
کد خبر: 643245
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۴۰:۰۰

روزنامه هم میهن تاکید کرده که تفسیر از مفهوم مردم در قانون اساسی بسیار مضیق شده است. 

به گزارش هم میهن، درباره منبعث بودن همه نهادها از مردم در قانون اساسی، همان‌گونه است که آقای رئیسی گفته‌اند، ولی تفاسیر و اجرای کار چنان شده است که مفهوم مردم بسیار مضیق گردیده و تعداد اندکی از شهروندان ایرانی را شامل می‌شود و این رویکردی است که برخی افراد در تریبون‌های رسمی و صداوسیما از آن دفاع می‌کنند. حتی همین مردم محدودشده نیز، حوزه و گستره انتخاب‌شان به نحو دیگری تنگ‌تر شده است که صدای اصولگرایان منتفع از این تفسیر و عملکرد را نیز درآورده است.

این روزنامه تاکید کرده است: بنابراین باید در این باره نیز تجدیدنظر اساسی شود. اتفاقاً به همین دلیل است که منتقدان و مخالفان نظام شعار رفراندوم را برجسته کرده‌اند، چون می‌دانند در رفراندوم موضوعات معینی که در دستور رسیدگی و رای مردم قرار می‌گیرد، موافق میل و خواست ساختار حکومت، نخواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها