کد خبر: 641876
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۲ ۰۴:۰۰:۰۰
| |

ماجرای ناراحتی رهبر انقلاب از تاجزاده، مهاجرانی و سیدمحمد خاتمی چه بود؟

در خاطرات یکم آذر ۱۳۷۹ آیت‌الله هاشمی آمده است: رهبری از ضعف مدیریت دولت، ابراز نارضایتی‌کردند و نیز از عملکرد آقایان [مصطفی] تاج‌زاده و [عطاءالله] مهاجرانی، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، در وزارت کشور و ارشاد و از عدم عمل به وعده آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، در اصلاح کار آنها.

ماجرای ناراحتی رهبر انقلاب از تاجزاده، مهاجرانی و سیدمحمد خاتمی چه بود؟
کد خبر: 641876
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۲ ۰۴:۰۰:۰۰

پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطرات یکم آذر ١٣٧٩ او را منتشر کرده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در بخشی‌های از خاطرات این روز آمده است: 

 

  • عصر،آقایان [احمد] شفیعی و [امیر] تهرانی از وزارت اطلاعات آمدند.گفتند، ملاقات مدیران اطلاعات با رهبری، باعث دلسردی بیشتر آنها شده است. برای محاکمه گروه اول بازجویان متهمان قتل‌های زنجیره‌ای و نیز نویسندگان شبنامه علیه اطلاعات، نتیجه معکوس‌گرفته‌اند.گفتم، رهبری از عدم تحرک وزارت اطلاعات در مهار ضدانقلاب، ناراحت‌اند.
  • شب، میهمان رهبری بودم. از استقبال گرم مردم استان مرکزی راضی‌اند، ولی از مشکلات زیاد مردم ناراحت‌اند. سخنان بشار اسد، [رئیس‌جمهور سوریه] به خانم [مادلین] آلبرایت، [وزیر امورخارجه آمریکا] را از قول آقای حسن نصرالله، [دبیرکل حزب‌الله لبنان] نقل کردند که جواب‌های خوبی به آنها، در مورد پیشنهادهایش به اسرائیل داده است و از اظهارات بشار اسد که جواب محکمی به تهدیدهای آمریکا داده و گفته که دولت اسرائیل اکنون ضعیف است نیز خوشحال‌اند.
  • رهبری از ضعف مدیریت دولت، ابراز نارضایتی‌کردند و نیز از عملکرد آقایان [مصطفی] تاج‌زاده و [عطاءالله] مهاجرانی، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، در وزارت کشور و ارشاد و از عدم عمل به وعده آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، در اصلاح کار آنها.
  • آقای [سیدمحمود] هاشمی‌شاهرودی، [رئیس قوه‌قضائیه] که به اصفهان سفر کرده، قرار بود امروز در دانشگاه اصفهان، برای بسیج دانشجویی سخنرانی‌کنند، ولی علی‌رغم تبلیغات زیادی‌ که شده، شرکت نکرده و به‌جای ایشان آقای [محمد] نیازی، [رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح] رفت؛گویا به خاطر اعلامیه‌ای است که تحکیمی‌ها علیه قوه قضائیه در دانشگاه اصفهان پخش‌کرده‌اند و نیز دو تراکت‌ که علیه ایشان، در دانشگاه پخش‌شده است. در مراسم سالگرد فروهرها [در تهران]، تعدادی در خیابان‌ها، شعار مرگ بر استبداد و دیکتاتور داده‌اند و عده‌ای بازداشت شده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها