کد خبر: 641061
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ۲۱:۰۰:۲۷
| |

مصطفی هاشمی‌طبا:

اگر رئیسی توانسته دست ولیعهد وهابی را بفشارد چرا نتواند دست سیدمحمد خاتمی را بفشارد؟/ چه کسی و کجا دیپلم حزب‌اللهی بودن را می‌دهند؟

مصطفی هاشمی‌طبا نوشت: اگر دولت رئیسی می‌تواند دستان محمد بن‌سلمان را بفشارد، چرا نتواند دستان بهزاد نبوی، سیدمحمد و سیدمحمدرضا خاتمی، ظریف، سلامتی، پزشکیان، مرعشی، محسن هاشمی و دیگر متفاوتان و حتی دگراندیشان را که دل در گرو آینده ایران دارند، بفشارد.

اگر رئیسی توانسته دست ولیعهد وهابی را بفشارد چرا نتواند دست سیدمحمد خاتمی را بفشارد؟/ چه کسی و کجا دیپلم حزب‌اللهی بودن را می‌دهند؟
کد خبر: 641061
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ۲۱:۰۰:۲۷

مصطفی هاشمی طبا در سرمقاله روزنامه شرق به دیدار رئیسی و بن‌سلمان اشاره کرده و پرسیده اگر رئیسی توانسته دست ولیعهد وهابی را بفشارد چرا نتواند دست سیدمحمد خاتمی را بفشارد؟

به گزارش شرق بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • ما به هر حال طرفدار سیاست خارجی فعلی رئیس‌جمهورمان هستیم که شاید به دلیل مسئله اسرائیل و تحریم آمریکا، سیاست دوستی با هر آن که را ممکن باشد، برگزیده است؛ اما چه بهتر که سیاست برگزیدن ارتباط و هماهنگی با همه کشورها، همیشه در دستور کار قرار گیرد و از افراط و تفریط در سیاست خارجی دست برداریم و اگر می‌خواهیم بر اساس ارزش‌ها عمل کنیم، ما خود استاندارد دوگانه در برخورد با کشورهای دیگر را از دستور کار خارج کنیم.
  • اگر می‌توانیم دست محمد بن‌سلمان، اردوغان، شیخ محمد اماراتی، الهام علی‌اف و خیلی‌های دیگر را که اصلا گروه خونی‌شان با ما نمی‌خواند، بفشریم، چرا نتوانیم دست آدم‌های متفاوت با ما را که حداقل در ایرانی‌بودن و احیانا مسلمان‌بودن یا شیعه‌بودن مشترک هستیم، بفشاریم و چرا باید آنها را طرد و اخراج کنیم و حداقل به آنان بی‌محلی کنیم.
  • چنین می‌شود که درست هنگامی که دست رئیس‌جمهور شیعی ایران در دست ولیعهد وهابی عربستان است، در صداوسیمای ملی فردی می‌گوید که ایران مال حزب‌اللهی‌هاست. خب گیریم بقیه هم‌وطنان مسلمان غیرحزب‌اللهی، اهل تسنن، مسیحی، یهودی، زرتشتی و خلاصه دارای دیگر عقاید باشند، چه باید بکنند؟ آیا باید اسناد مالکیت خانه‌های آنها را باطل کرد یا آنان را نفی بلد کرد یا اصلا آنها را به سبب ارتداد، زندقه و حزب‌اللهی‌نبودن سلب نفس کرد؟
  • البته حرف آن خانم در صداوسیما بدون پیشینه نیست؛ وقتی مسئول‌بودن در دولت روحانی یا خاتمی باعث نفی صلاحیت اشتغال شود، وقتی رسما بگویند مدیران سابق را از کار باید برکنار کرد، وقتی بگویند 22 هزار مدیر مدرسه را باید تغییر داد، طبعا حرف بعدی همان حرف آن خانم می‌شود که در جواب باید گفت دیپلم حزب‌اللهی‌بودن را چه کسی می‌دهد؟ مرجع تشخیص حزب‌اللهی از غیرحزب‌اللهی کدام مرجع است؟ کدام نهاد، سازمان، عالم، مجتهد و مرجع تقلید شما را از دسته حزب‌اللهی‌ها تشخیص داده است؟
  • آنها که مجموعه تولید کشور را عهده‌دار هستند، آنها که شبکه برق و گاز و آب کشور را برپا داشته‌اند، پزشکان، خلبانان، مهندسان، نیروی انتظامی، سپاهیان، کاسب‌ها، هنرمندان، شاعران، نویسندگان مترجمان، وکلا، قضات و ورزشکاران را چگونه می‌خواهید دیپلم حزب‌اللهی بدهید؟ امتحان شما برای حزب‌اللهی‌بودن چیست؟ اگر قرار باشد امتحان حزب‌اللهی‌بودن بگیرید، سؤالات شما کدام است؟ 
  • اگر دولت رئیسی می‌تواند دستان محمد بن‌سلمان را بفشارد، چرا نتواند دستان بهزاد نبوی، سیدمحمد و سیدمحمدرضا خاتمی، ظریف، سلامتی، پزشکیان، مرعشی، محسن هاشمی و دیگر متفاوتان و حتی دگراندیشان را که دل در گرو آینده ایران دارند، بفشارد. آیا رئیس‌جمهوری که به ملاقات آدم‌های متفاوتی که برخی از آنان دشمنی‌شان با ایران یا با نظام جمهوری اسلامی روشن است، می‌رود، آیا نمی‌تواند به هیئت‌مدیره مجمع وزرای ادوار پس از گذشت یک‌سال‌و نیم از ارسال تقاضای ملاقات وقت ملاقات بدهد؟
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها