کد خبر: 638708
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۲۰:۰۳
| |

در سفر امیرعبداللهیان به نیویورک چه گذشت که سیاست جمهوری اسلامی در قبال فلسطین تغییر کرده؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: گمانه‌زنی‌ها می‌گویند سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله فلسطین دستخوش تغییراتی شده و توجیهاتی از قبیل اینکه ایران به خاطر جلوگیری از تروریستی تلقی شدن عملیات 15 مهرماه حماس حاضر شد به قطعنامه رای مثبت بدهد ولی بعضی بندها را در عین حال قبول ندارد رد می‌کند.

در سفر امیرعبداللهیان به نیویورک چه گذشت که سیاست جمهوری اسلامی در قبال فلسطین تغییر کرده؟
کد خبر: 638708
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۲۰:۰۳

روزنامه جمهوری اسلامی معتقد است سیاست ایران در قبال فلسطین و اسرائیل تغییر کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

 

  •  قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین حاوی نکاتی است که با سیاست اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در تضادند و رای مثبت ایران به آن می‌تواند به معنای عقب ‌نشینی از سیاست اعلام شده باشد.
  • بند 13 قطعنامه مجمع عمومی با صراحت می‌گوید مساله فلسطین هیچ راه‌حلی غیر از راه‌حل دودولتی ندارد. این بند، آشکارا با سیاست همه‌پرسی از بومیان فلسطین برای تعیین سرنوشت سرزمین خود در تضاد است. اگر راه‌حل اینست که دو دولت در فلسطین تشکیل شوند، همه‌پرسی بی‌معنا و بی‌وجه خواهد بود.
  • مهم‌تر اینکه پذیرش تشکیل دو دولت به معنای رسمیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی است، زیرا یکی از این دو دولت، همانست که جمهوری اسلامی ایران آن را جعلی، غاصب، اشغالگر و نامشروع می‌داند.
  • رای مثبت دادن به چنین قطعنامه‌ای با سیاست اعلام شده و رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره مساله فلسطین و مواضع این نظام در قبال رژیم اشغالگر اسرائیل همخوانی ندارد. به همین دلیل، گمانه‌زنی‌هائی درباره سیاست ایران در مساله فلسطین مطرح شده که لازم است وزارت امور خارجه کشورمان درباره آن‌ها توضیح بدهد. این گمانه‌زنی‌ها با توجه به سفر ناگهانی و از قبل اعلام نشده وزیر امور خارجه در آستانه صدور این قطعنامه، به نیویورک تقویت شده‌اند. این گمانه‌زنی‌ها می‌گویند سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله فلسطین دستخوش تغییراتی شده و توجیهاتی از قبیل اینکه ایران به خاطر جلوگیری از تروریستی تلقی شدن عملیات 15 مهرماه حماس حاضر شد به قطعنامه رای مثبت بدهد ولی بعضی بندها را در عین حال قبول ندارد رد می‌کند.
  • نکته‌ای که ماجرا را پیچیده‌تر می‌کند پذیرش قطعنامه‌ای با این انحرافات آشکار در زمانی است که رژیم صهیونیستی بیشترین جنایت جنگی را علیه مردم فلسطین مرتکب شده است. اکنون که مردم در سراسر جهان با تظاهرات عظیم خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی هستند، بسیار عجیب است که دولت‌های حامی فلسطین و مخالف رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌ای رای مثبت بدهند که حاوی امتیازات بزرگ برای صهیونیست‌های جنایتکار است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • مقاومت ارسالی در
    سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲

    اقای وزیر امور خارجه
    مردم رو چی فرض کردی نشستی کلی فکر کردین چی بگیم چی نگیم که قطعنامه رو امضا کردیم
    افرین ولی خراب کردی
    یا نگین مرگ بر اسرائیل از اونطرف قطعنامه ای رو امضا کنید که توش اسرائیل رو به رسمیت شناخته
    یا اگر واقعا مرد عمل هستید بسم الله به قول شهید سردار سلیمانی مرد میدان باشید
    یه یا علی بگید برید به جنگ اسرائیل رو ماهم حساب کنید
    اینکه مردم دنیا بگن حماس تروریسته مهم نیست این مهمه که ارمان فلسطین ارمان ازادیه

  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲

    به روزنامه جمهوری اسلامی مربوط نیست ایران رهبر کار دان و باهوشی دارد رییس جمهوردارد که مردم آن را انتخاب کرده اند
    مجلس دارد که منتخب مردم است

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها