کد خبر: 636248
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ۰۹:۲۰:۵۳
| |

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا:

وقتی باقری سر 6 میلیارد دلار نمی‌تواند تضمین بگیرد، نباید انتظار داشت که بتواند برای اجرای برجام به آن بزرگی تضمین بگیرد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: وقتی علی باقری سر 6 میلیارد دلار نمی تواند تضمین بگیرد، نباید انتظار داشت که بتواند برای اجرای برجام به آن بزرگی تضمین بگیرد. این تناقضی است که در ادعاهای باند آقای جلیلی و باقری دیده می شود.

وقتی باقری سر 6 میلیارد دلار نمی‌تواند تضمین بگیرد، نباید انتظار داشت که بتواند برای اجرای برجام به آن بزرگی تضمین بگیرد
کد خبر: 636248
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۳ ۰۹:۲۰:۵۳

بعد از آغاز عملیات حماس در سرزمین های اشغالی، آمریکایی ها به بهانه های مختلف موضوع توقیف 6 میلیارد دلار آزادشده را مطرح کردند و در نهایت واشنگتن با قطر برای مسدودسازی پول ها توافق کرد؛ حال آنکه به اعتراف خود آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی، ایران ورودی به موضوع عملیات حماس نداشت و از محل پول های آزادشده هیچ کمکی به حماس نکرد.

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا درباره توافق آمریکا و قطر برای توقیف 6 میلیارد دلار آزادشده گفت: وقتی در دولت قبل طرفین مذاکره روی برجام توافق کردند، نقد آقای جلیلی و آقای علی باقری این بود که چرا تضمین کافی برای اجرای این توافق از آمریکا اخذ نشد. حالا توافق آمریکا و قطر برای مسدودسازی 6 میلیارد دلار نشان داد که این آقایان هم خیلی اهل تضمین گرفتن نیستند.

به گزارش نامه نیوز بخش های از گفت و گوی مهاجری را در ادامه می خوانید:

 

  • وقتی علی باقری سر 6 میلیارد دلار نمی تواند تضمین بگیرد، نباید انتظار داشت که بتواند برای اجرای برجام به آن بزرگی تضمین بگیرد. این تناقضی است که در ادعاهای باند آقای جلیلی و باقری دیده می شود.
  • بالاخره مذاکراتی در جریان است، توقع هم نداریم که متن مذاکرات برای مردم منتشر شود اما کلا مذاکرات در یک فضای غیرشفاف و پشت پرده پیش می رود و کلا مردم غریبه هستند. حال آنکه در مذاکرات برجام همه چیز جلوی چشم رسانه ها انجام می شد.
  • وقتی تیم مذاکره کننده اطلاعات شفافی به مردم نمی دهد بعدا هم نمی تواند انتظار حمایت و همدلی از طرف جامعه را داشته باشد. دولت در موضوع 6 میلیارد دلار بزرگنمایی های بی خودی کرد؛ ادعایی مطرح شد که دولت آقای رئیسی توان انجامش را به لحاظ دیپلماتیک نداشت چون هم به لحاظ روش و هم به لحاظ انتخاب افراد مذاکره کننده مشخص بود که این حرف ها ادعایی بیش نیست.
  • آقای باقری در جاهایی متوجه شده بود که مذاکرات باید به صورت پویا با طرف مقابل انجام شود اما رسانه های همسو با دولت و سعید جلیلی با این موضوع مخالفت کردند. آنها در مذاکره همان روشی را دنبال می کنند که دلخواه کاسبان تحریم است. دولت آقای رئیسی اگر می خواهد از این وضعیت نجات پیدا کند باید از روش مذاکراتی سعید جلیلی فاصله بگیرد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲

    کار شما نيست کار ظريف است

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها