کد خبر: 631834
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ ۰۵:۳۰:۰۰
| |

چرا این مرجع تقلید هیچگاه به حج نرفت؟

آیت الله مرعشی از وقت خودش، از زندگی خودش، از عمر خودش می‌زد برای مردم. او تا آخر عمر هیچوقت مستطیع نشد و به حج نرفت.

چرا این مرجع تقلید هیچگاه به حج نرفت؟
کد خبر: 631834
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ ۰۵:۳۰:۰۰

آیت الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی، زاده ۳۱ تیرماه ۱۲۷۶ در نجف اشرف بود. آیت الله مرعشی نجفی از سادات مرعشی است که پس از سی و سه واسطه به امام سجاد (ع) می‌رسد. پدر وی، سید محمود مرعشی بود.

به گزارش مبلغ، این عالم وارسته، از شاگردان آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی و آیت الله آقا ضیا عراقی بود و نیز از درس آیات سید علی قاضی طباطبایی، سید احمد کربلایی و میرزا جواد ملکی تبریزی بهره برد.

حجت الاسلام سیدمحمود مرعشی می‌گوید: مردم خیلی با ایشان احساس راحتی می‌کردند. به اندازه‌ای که حتی مسائل خصوصی شأن را با ایشان در میان می‌گذاشتند و راه حل می‌خواستند. ایشان بار‌ها پیش آمد که ما را از اتاق بیرون کردند تا مشکل مردم را بشنوند، ایشان می‌فرمود، سینه من صندوقچه اسرار مردم است. این ارتباط بین مردم و روحانیت است، روحانی باید به فکر مردم، به فکر هدایت مردم و دعاگوی مردم باشد.

حجت الاسلام سیدعادل علوی، نقل می‌کند: آیت الله مرعشی از وقت خودش، از زندگی خودش، از عمر خودش میزد برای مردم. او تا آخر عمر هیچوقت مستطیع نشد و به حج نرفت. یعنی همیشه فقیر بود و غنی نشد. او هیچوقت قوت یک سال کامل خود و خانواده را نداشت. ایشان معتقد بود که تا زمانی که با مردم زندگی نکنی؛ آن‌ها را درک نمی‌کنی و نمی‌توانی مرهم درد مردم باشی. روحانی باید صدای درد مردم باشد.

حجت الاسلام کوشا در ادامه عنوان کرد: زمانی که کسی لباس روحانیت را پوشید، در هر سن و سالی که باشد، باید نشان بدهد که یک روحانی است و برای مردم یک الگوی اخلاقی است. مردم قبل از اینکه معارف دین و علوم و دانش دین را از روحانیون بپذیرند، به اخلاق و رفتار و کردار و سکنات روحانیون توجه می‌کنند. این امر امروز یک خلاء بزرگ در حوزه است و این خلاء را باید علما و بزرگان حوزه پر کنند، این میراث سلوک و اخلاقی امثال آیت الله مرعشی و طباطبایی است که باید در حوزه خلاء میراث اخلاقی امثال آیت الله مرعشی و یا طباطبایی پر شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها