کد خبر: 629908
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

احمد زیدآبادی:

مگر کروبی و موسوی بارها اصرار بر محاکمه نکردند؟؛ اگر صداقت دارید به سرعت آنها را محاکمه کنید

احمد زیدآبادی نوشت: به رغم تحمل 13 سال حصر خانگی و آسیب‌های جسمی و روحی آنان، هنوز هم فرصت برای محاکمه آنها از دست نرفته است. اگر واقعا صداقت دارید به سرعت دست به کار شوید.

مگر کروبی و موسوی بارها اصرار بر محاکمه نکردند؟؛ اگر صداقت دارید به سرعت آنها را محاکمه کنید
کد خبر: 629908
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ۰۸:۰۰:۰۰

«اگر راست می‌گویید دست به کار شوید!» عنوان یادداشت روزنامه اعتماد به قلم احمد زیدآبادی است که در آن آمده: روزنامۀ جوان از اینکه مهدی کروبی و میرحسین موسوی مانند دونالد ترامپ مورد تعقیب قضایی قرار نگرفته‌اند، اظهارِ دلخوری کرده است.

در این مورد باید گفت: اولاً، دو نامزد انتخاباتی را به دلیل اعتراض‌شان به نتیجۀ انتخابات حدود 13 سال است به طور غیرقانونی در حصر نگه داشته‌ و آزادی آنها را سلب کرده‌اید و تازه طلبکار هم هستید؟

ثانیاً، آنها که نقش ترامپ را در انتخابات سال 88 بازی کردند، آن دسته از صاحبان قدرت بودند که کلِ روند انتخابات را در کنترل انحصاری خود داشتند و کمترین اعتراض مسالمت‌آمیز و حتی شفاهی را برنتافتند.

ثالثاً، ترامپ حامیانش را به حمله به کنگره تشویق کرد و برای ساعاتی، مرکز قانونگذاری آمریکا به تسخیر آنان در آمد. آیا در کشور ما، افرادی به قصد تصرف مجلس اصلاً می‌توانند از جایشان تکان بخورند؟ و اگر بخورند، همۀ عناصر دخیل در چنین حرکتی در همان گام نخست، به عنوان "محارب" و "مفسد فی‌الارض" هدف رگبار انواع سلاح‌های آتشین قرار نخواهند گرفت؟

رابعاً، نظام قضایی آمریکا در مواجهه با حکومت و عموم شهروندان، بی‌طرف است و جامعۀ حقوق‌دانان آن کشور به این بی‌طرفی اذعان دارد. علاوه بر این، می‌توان تک تک آراء قضات را بدون کمترین لکنتِ زبان در تمام رسانه‌ها با هر نوع لحنی مورد نقد قرار داد و مردود دانست. در ایران اما چگونه است؟ قضات دادگاه‌های انقلاب خود را با افتخار مخدوم حکومت می‌دانند و به صراحت، وظیفۀ خود را نقره‌داغ کردن هر فرد معترض و عبرت کردن سرنوشت او برای دیگران اعلام می‌کنند! نقد آراء آنها نیز که عملاً ممنوع است و به عنوان "شورش علیه قانون" معرفی می‌شود. از خودِ من بارها به دلیل اینکه رأی یک قاضی را ناعادلانه دانسته‌ام، از طرف مدعی‌العموم شکایت شده است. حال این وضع را مقایسه کنید با رفتار ترامپ که راست می‌رود و چپ می‌رود و تمام دستگاه قضایی آمریکا را فاسد می‌خواند، بدون آنکه در این مورد کوچکترین اتهامی علیه او مطرح شود.

خامساً، مگر کروبی و میرحسین بارها و بارها اصرار نکردند که در همین دستگاه قضایی با همین کیفیت هم حاضرند مورد محاکمه قرار بگیرند فقط به این شرط پیش پا افتاده و بدیهی که اجازۀ دفاع به آنها در برابر افکار عمومی داده شود؟

سادساً، به رغم تحمل 13 سال حصر خانگی، هنوز هم فرصت برای محاکمۀ آنها از دست نرفته است. اگر واقعاً صداقت دارید به سرعت دست به کار شوید.

سابعاً، فراموش کردم که بگویم، ترامپ به رغم همۀ اتهاماتش هم اکنون یکی از جدی‌ترین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال آیندۀ آمریکاست. حتی اگر زندان هم برود، منعی برای حضور او در رقابت انتخاباتی نخواهد بود. حالا اگر شما فقط همین یک مورد را در بارۀ کروبی و میرحسین پذیرفتید، باقی ادعاهایتان پیشکش!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها