کد خبر: 628873
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۴:۳۵:۰۰
| |

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

عامل تزلزل نگاه مردم و جامعه به نیرو‌های مسلح، باید به گونه‌ای مجازات شود که اثر نامطلوب آن جرم از بین برود

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: فردی که مرتکب جرایم می‌شود باید منتظر مجازات باشد، فردی که نگاه مردم و جامعه را به نیرو‌های مسلح متزلزل کرده باید به گونه‌ای مجازات شود که این مجازات، اثر نامطلوب آن جرم را از بین ببرد.

عامل تزلزل نگاه مردم و جامعه به نیرو‌های مسلح، باید به گونه‌ای مجازات شود که اثر نامطلوب آن جرم از بین برود
کد خبر: 628873
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۴:۳۵:۰۰

همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با حضور حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، حجت‎ الاسلام احمدرضا پورخاقان رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی و سایر مسئولان دستگاه قضا در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‎الاسلام احمدرضا پورخاقان رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه این همایش، نتیجه تلاش‌های فراوان مدیران گذشته سازمان قضایی است، اظهار کرد: دو موضوع مهم در این همایش پیگیری می‌شود، اولین موضوع اتقان آرا است که دارای اهمیت و بخشی از عدالت است و مورد دوم پیشگیری کیفری در نیرو‌های مسلح است.

وی افزود: تلاش سازمان قضایی برای پیشگیری وضعی و غیر کیفری در نیرو‌های مسلح بوده که با توجه به ربع قرن پیشگیری از وقوع جرم، نتیجه آن کاهش چشمگیر وقوع جرایم در نیرو‌های مسلح است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: امروز به این باور رسیده ایم که علاوه بر آن پیشگیری ها، پیشگیری کیفری نیز باید اعمال شود و این نوع پیشگیری در جرایم مهم اثرگذار است.

وی با بیان اینکه وظیفه اساسی ما طبق قانون صیانت از نیرو‌های مسلح است، گفت: ما به عنوان بخشی از قوه قضاییه و جامعه هدف که نیرو‌های مسلح هستند، تمام تلاش خود را معطوف به آن کرده تا جرمی در نیرو‌های مسلح اتفاق نیفتند و بتواند در کمال آرامش و امنیت به اهداف خود دست یابد.

حجت‎الاسلام پورخاقان ادامه داد: البته فردی که مرتکب جرایم می‌شود باید منتظر مجازات باشد، فردی که نگاه مردم و جامعه را به نیرو‌های مسلح متزلزل کرده باید به گونه‌ای مجازات شود که این مجازات، اثر نامطلوب آن جرم را از بین ببرد.

وی افزود: رای قاضی از نظر چارچوب نباید در هیچ مرجعی شکسته شود و باید دارای اتقان باشد.

در ادامه این مراسم رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به ایام اسارت آل الله و اربعین حسینی، با ذکر توسل به دختر سه ساله امام حسین علیه السلام به روضه خوانی پرداخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها