کد خبر: 626649
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۰۰:۵۰
| |

ورود سه هزار نیروی آمریکایی به دریای سرخ با ادعای «جلوگیری از اقدامات ایران»

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملوانان آمریکایی روز یکشنبه پس از عبور از کانال سوئز وارد دریای سرخ شدند.

ورود سه هزار نیروی آمریکایی به دریای سرخ با ادعای «جلوگیری از اقدامات ایران»
کد خبر: 626649
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۱۶:۰۰:۵۰

نیروی دریایی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از ۳ هزار نیروی آمریکایی به‌عنوان بخشی از برنامه جلوگیری از توقیف‌ نفتکش‌ها از سوی ایران وارد دریای سرخ و به دو کشتی جنگی منتقل شدند.

به گزارش یورونیوز، در بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا افزوده شده است که آن‌ها وارد کشتی‌های جنگی یواس‌اس باتان و یواس‌اس کارتر هال شدند که توانایی دریایی ناوگان پنجم را تقویت می‌کند. این استقرار پیش از این در ماه ژوئیه از سوی وزارت دفاع ایالات متحده اعلام شده بود.

تیم هاوکینز، سخنگوی ناو پنجم به خبرگزاری فرانسه گفت: «این یگان‌ها انعطاف‌پذیری و قابلیت عملیاتی قابل‌ توجهی را برای جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و خنثی کردن تنش‌های منطقه‌ای ناشی از آزار و اذیت ایران در توقیف کشتی‌ها تجاری ایجاد می‌کنند.»

ایالات متحده که در حال تقویت نیروهای خود در منطقه است در ماه ژوئیه از استقرار یک کشتی جنگی و هواپیماهای جنگنده اف-۳۵ و اف-۱۶ خبر داد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته به خبرگزاری فرانسه گفت که واشنگتن در حال آماده شدن برای اعزام تفنگدار به نفتکش‌های تجاری عبوری از خلیج فارس است به این امید که ایران را از توقیف این کشتی‌ها باز دارد.

در این بیانیه ادعا شده است: «از طریق این اقدامات، ایالات متحده تعهد خود را برای تضمین آزادی دریانوردی و جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران نشان می‌دهد.»

به گفته ارتش آمریکا، ایران طی دو سال گذشته نزدیک به ۲۰ کشتی با پرچم بین‌المللی را در منطقه توقیف کرده یا تلاش داشته است آن‌ها را توقیف کند.

ارتش ایران یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال را که به سمت ایالات متحده در حرکت بود در ماه آوریل توقیف کرد. یک هفته بعد نیز نفتکشی با پرچم پاناما که در حال عبور از تنگه هرمز بود توقیف شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها