کد خبر: 568865
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۰:۱۹:۳۳
| |

دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

اخیرا تعدادی قایق به کشتی‌ ما حمله کردند؛ کشتی سالم برگشته/ ۲۵۰ یا ۲۶۰ کشتی مورد تهاجم توسط نیروی دریایی نجات یافته‌اند

معاون هماهنگ‌کننده ارتش درباره جزئیات حوادث رخ داده در دریای سرخ توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در خصوص حضور و درگیری با تعداد زیادی از دزدان دریایی اقدامات زیادی انجام شده و موفق بودیم و به نظر ۲۵۰ یا ۲۶۰ کشتی که تا حالا مورد تهاجم قرار گرفته بود، توسط نیروی دریایی نجات یافته‌اند.

اخیرا تعدادی قایق به کشتی‌ ما حمله کردند؛ کشتی سالم برگشته/ ۲۵۰ یا ۲۶۰ کشتی مورد تهاجم توسط نیروی دریایی نجات یافته‌اند
کد خبر: 568865
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۵ ۱۰:۱۹:۳۳

امیردریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی، در پاسخ به اتفاقات اخیر رخ داده در دریای سرخ و حضور نیروی دریایی ارتش و ناوشکن جماران گفت: به فرمان فرماندهی معظم کل قوا نیروی دریایی ارتش از سال ۸۷  در بحث دریای آزاد حضور دارد و یکی از ماموریت‌های آن، حمایت از کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌هایی است که در این مسیر حرکت می‌کنند. فکر می‌کنم در خصوص حضور و درگیری با تعداد زیادی از دزدان دریایی اقدامات زیادی انجام شده و موفق بودیم و به نظر ۲۵۰ یا ۲۶۰ کشتی که تا حالا مورد تهاجم قرار گرفته بود، توسط نیروی دریایی نجات یافته‌اند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: این درگیری‌ها در دریای سرخ تا نزدیکی کانال سوئز ادامه داشته و همزمان محور گشت نیروی دریایی نیز تا آنجا پیشرفت کرده و امروز ناوشکنان نیروی دریایی راهبردی، تا کانال سوئز در حال گشت هستند و این اقتدار کشور را در حوزه امنیت برای خطوط مواصلاتی کشور نشان می‌دهد.

دریادار سیاری گفت: اخیرا تعدادی قایق به کشتی ما حمله می‌کنند و گروه اسکورتی که در آنجا حضور داشته با هدایت و فرماندهی ناوشکن جماران اقدام کرده و کشتی سالم به مسیر خود برگشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها