کد خبر: 626085
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری:

وظیفه‌ای نداریم به تذکرات مجلس پاسخ دهیم؛ اما پاسخ می‌دهیم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در دولت دوازدهم هم استیضاح وجود داشت و ۶ وزیر استیضاح شد بنابراین در مقایسه با گذشته، یک مورد زیاد نیست. دولت موظف به پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نیست اما آنها را پاسخ می دهیم.

وظیفه‌ای نداریم به تذکرات مجلس پاسخ دهیم؛ اما پاسخ می‌دهیم
کد خبر: 626085
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۱۵:۰۰:۰۰

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری در نشست خبری خود با اشاره به جنگ نرم و شناختی دشمن علیه کشور اظهار کرد: قدرت رسانه‌ای دشمن را در پاییز سال قبل دیدیم به گونه ای که حتی برخی خواص هم تحت تاثیر قرار گرفته بودند. در نظام اسلامی مردم هرچه بیدارتر بوده و در صحنه باشند برای نظام بهتر است و رسانه‌ها در بیدار و آگاه سازی مردم نقش مهمی دارند. نقش رسانه و جهاد تبیین در مقابل جنگ شناختی دشمن اهمیت زیادی دارد زیرا رسانه ها می‌توانند شایعات و ابهامات را روشن کنند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در ابتدای دولت، زمین ناهموار و مشکلات زیادی وجود داشت. دولت در شرایطی روی کار آمد که با کم کاری در گذشته مواجه بود به گونه ای که وزیر مسکن افتخار می کرد که حتی یک مسکن نساخته است با این حال در دوره دولت سیزدهم اقدامات بزرگی در همه حوزه ها انجام شده است.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه رویکرد دولت تعامل سازنده با مجلس بوده است، افزود: همه معاونت پارلمانی دستگاه های اجرایی با مجلس تعامل دارند. در این مدت یک وزیر استیضاح شد و سه وزیر را هم دولت تغییر داد و در همه این موارد تعامل با مجلس وجود داشت. امیدواریم به زودی هم وزیر ورزش معرفی شود. حداقل درباره ۱۲ وزیر جمع آوری امضا برای استیضاح در مجلس داشتیم که فقط دو مورد جدی شد که وزیر بهداشت در کمیسیون حل شد و به صحن نرسید و وزیر صمت استیضاح شد.

وی ادامه داد: در دولت ۱۲ استیضاح وجود داشت و ۶ وزیر استیضاح شد بنابراین در مقایسه با گذشته، یک مورد زیاد نیست. دولت موظف به پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی نیست اما آنها را پاسخ می دهیم.

حسینی درباره تعامل دولت و مجلس، خاطرنشان کرد: ۸۲ درصد تذکرات به رئیس جمهور به معاونت ها و زیرمجموعه های دولت مربوط می شده نه شخص رئیس جمهور. مثلا اخیرا مطرح شده وزارت خانواده تشکیل شود تا نظارت بیشتری داشته باشند اما همین حالا هم بر مسائل زنان و خانواده نظارت دارند. فقط ۸ مورد کارت زرد مطرح شده که در مقایسه با دولت گذشته در دو سال اول، آمار کمتری بوده است. رئیس جمهور با مجامع استانی همه استان ها دیدار داشته است. نمایندگان به وزرا دسترسی دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها