کد خبر: 623449
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

استقبال روزنامه اصولگرا از علنی برگزار شدن دادگاه‌ها؛ محکوم نمی‌‌تواند بیرون دادگاه خود را مظلوم نشان دهد

روزنامه جوان نوشت: علنی‌شدن دادگاه کمک می‌کند که محکوم نتواند محکومیت خود را در بیرون دادگاه، وارونه و نشانه ظلم به خود نشان دهد، بلکه چه‌بسا به حکم خود رضایت دهد.

استقبال روزنامه اصولگرا از علنی برگزار شدن دادگاه‌ها؛ محکوم نمی‌‌تواند بیرون دادگاه خود را مظلوم نشان دهد
کد خبر: 623449
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۱۹:۴۰:۰۰

روزنامه جوان از علنی برگزار شدن دادگاه‌ها استقبال کرده و این اقدام باعث می‌شود محکوم نتواند بیرون دادگاه خود را مظلوم نشان دهد.

به گزارش جوان، ما سال‌ها در پشت ضعف رسانه‌ای و تبلیغاتی خود پنهان شده بودیم. اکنون مطابق آنچه آقای اژه‌ای می‌گوید علنی‌شدن دادگاه‌ها به‌نفع جامعه و دستگاه قضایی است. این تغییر باور یعنی اولاً اعتماد پیدا کرده‌ایم که خردجمعی جامعه در نهایت، درست را از نادرست تشخیص می‌دهد. دوم، ما نباید صورت مسئله را پاک کنیم و باید در بحث رسانه و تبلیغ، پیشرو و حمله‌ور باشیم. سوم، قضات وقتی دادگاه علنی باشد، در حکم قانونی و منطبق با عقلانیت دقت بیشتر می‌کنند و این به نفع دستگاه قضاست، هرچند عموم قضات به‌دلایلی علنی‌شدن دادگاه را خوش نداشته باشند. چهارم، متهمان بالقوه نیز وقتی بدانند دادگاه‌ها علنی است و علاوه بر داوری قاضی، مورد قضاوت خرد‌جمعی هم قرار می‌گیرند، این خودش بازدارندگی دارد و پنجم، مردم از شفافیت و دانستن جریان پیچیده قضاوت، اطمینان‌خاطر بیشتری خواهند داشت.

این روزنامه تاکید کرده است: علنی‌شدن دادگاه کمک می‌کند که محکوم نتواند محکومیت خود را در بیرون دادگاه، وارونه و نشانه ظلم به خود نشان دهد، بلکه چه‌بسا به حکم خود رضایت دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها