کد خبر: 621906
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۱۲:۲۶:۵۹
| |

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه:

گسترش عدالت و آزادی‌های مشروع جزو برنامه‌های اصلی قوه قضائیه است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: احیای حقوق مردم و گسترش عدالت و آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی جزو اصلی‌ترین برنامه‌های قوه قضاییه است که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مسئولان قضایی روی ان تاکید کردند.

گسترش عدالت و آزادی‌های مشروع جزو برنامه‌های اصلی قوه قضائیه است
کد خبر: 621906
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۱۲:۲۶:۵۹

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با سند تحول قضایی اظهار کرد: سند تحول قضایی چشم انداز قوه قضاییه در تحولات اجرایی و عملیاتی است. این سند ۷ ماموریت اصلی است که براساس سیاست‌های کلی نظام و اسناد بالا دستی از جمله قانون اساسی جمهوری اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب تدوین شده و افق و نگاه دستگاه قضایی از سال ۱۴۰۰ بوده است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: در واقع این ۷ ماموریت اصلی در راستای پیاده سازی ۱۴ استراتژی کلان در قوه قضاییه در نظر گرفته شده است. همچنین ۲۰ چالش اولویت دار که در حال حاضر نظام با آن رو به رو است در سند تحول قضایی به آن اشاره شده است. ۴۷ عامل ریشه‌ای اولویت دار در این سند تدوین شده است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: سند تحول قضایی به کلیه مراجع قضایی در سراسر کشور ابلاغ شده است تا تمامی اقدامات براساس برنامه و در چهارچوب زمان بندی با متولی مشخص همراه با ارزیابی انجام شود.

ستایشی بیان کرد: احیای حقوق مردم و گسترش عدالت و آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی جزو اصلی‌ترین برنامه‌های قوه قضاییه است که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مسئولان قضایی روی ان تاکید کردند.

ستایشی در مورد اسناد رسمی گفت:اسناد عادی مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ بر اساس گزارش‌ها بین ۵۰ تا ۵۵ درصد از پرونده‌های حقوقی دعاوی ناظر بر اسناد عادی است.

وی افزود: اسناد رسمی درحوزه تقنین است و در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تعیین تکلیف است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها