کد خبر: 620825
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۱۹:۴۰:۰۶
| |

آقایان در کدام کشور زندگی می‌کنید که از برگزاری کرسی آزاداندیشی سخن می‌گویید؟

روزنامه هم میهن نوشت: متاسفانه مسئولانی مانند رئیس‌دولت، وزیر علوم، معاون اول رئیس‌دولت، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، سخنگوی این شورا، رئیس دانشگاه تهران و... در مورد آزاداندیشی، کرسی‌های آزاداندیشی، احترام به نظرات اساتید، آزادی بیان اساتید در بیان اظهارنظرات‌شان و... طوری صحبت می‌کنند که انگار در کشور دیگری زندگی می‌کنند.»

آقایان در کدام کشور زندگی می‌کنید که از برگزاری کرسی آزاداندیشی سخن می‌گویید؟
کد خبر: 620825
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ۱۹:۴۰:۰۶

روزنامه هم میهن با اشاره به زندانی بودن استاتید و دانشجویان نوشته از تاکید مسئولان بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و اجلاس ملی سرآمدان آموزشی در حالی برگزار شد که از زمان روی کار آمدن این دولت، شاهد اخراج تعدادی از اساتیدی هستیم که دارای عقاید و نظریه‌هایی هستند. این روند بعد از اعتراضات سال گذشته، تسریع شده و همچنان ادامه دارد. نکته قابل توجه اینجاست که تصمیم‌گیران و سیاست‌مداران حوزه دانشگاه به‌خوبی به این مسئله واقف هستند و در این اجلاس از نبود کرسی‌های نظریه‌پردازی، ایجاد سقف برای اساتید و دانشمندان و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه سخن گفتند. این در حالی است که سخنرانان این مراسم طوری سخن گفتند که انگار برخورد با اساتید که از دوره ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد شروع شده در دوره‌ رئیسی ادامه نداشته است و از موج اخراج اساتید بی‌خبرند؛ گویی که این اتفاقات در کشور دیگری رخ داده است.

این روزنامه در ادامه به نقل از صادق زیباکلام، استاد سابق علوم سیاسی دانشگاه تهران نوشته است: «متاسفانه مسئولانی مانند رئیس‌دولت، وزیر علوم، معاون اول رئیس‌دولت، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، سخنگوی این شورا، رئیس دانشگاه تهران و... در مورد آزاداندیشی، کرسی‌های آزاداندیشی، احترام به نظرات اساتید، آزادی بیان اساتید در بیان اظهارنظرات‌شان و... طوری صحبت می‌کنند که انگار در کشور دیگری زندگی می‌کنند.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها