کد خبر: 619940
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ ۲۲:۲۹:۳۷
| |

گزارش جلسه دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی؛ از پیگیری دستگیری تعدادی از فعالین مدنی اجتماعی تا انتخابات مجلس دوازدهم

جلسه دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی روز دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲، بمانند هفته‌های قبل با حضور اعضا برگزار شد.

گزارش جلسه دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی؛ از پیگیری دستگیری تعدادی از فعالین مدنی اجتماعی تا انتخابات مجلس دوازدهم
کد خبر: 619940
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ ۲۲:۲۹:۳۷

جلسه دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی روز دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲، بمانند هفته‌های قبل با حضور اعضا برگزار شد.

موضوعات مورد تحلیل این نشست شامل شش محور بود:

۱- ارائه گزارشی کامل و مفصل از اوضاع و احوال پیش آمده در جبهه اصلاحات ایران، توسط آقایان الیاس حضرتی؛ دبیر کل و اسماعیل گرامی‌مقدم؛ قائم مقام حزب اعتماد ملی که به سمع و نظر اعضاء دفتر سیاسی رسید.

۲- از موضوعات مهمی که در این نشست به بحث گذاشته شد مشکلات اقتصادی مردم، به خصوص در مواردی مانند مسکن و اجاره‌خانه، مواد غذایی و معشیت خانواده‌های ایرانی بود. علی رغم اینکه در دو ماه گذشته و با اعلام رسمی منابعی چون بانک مرکزی و مرکز آمار و پژوهش‌های مجلس، تورم نقطه‌به‌نقطه با کاهشی نسبی همراه بوده اما هنوز آثار این کاهش در سفره‌های مردم دیده نمی‌شود.

اعضاء دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی تاکید کردند؛ باید توجه داشت که مردم در مواجهه با این معضل بزرگ (تورم) دچار احساس بی‌پناهی شده‌اند و جامعه نیازمند تدبیری عاجل توسط مسئولین، برای رهایی از مشکلات اقتصادی_معیشتی و این حس بی‌پناهی است.

۳- دستگیری تعدادی از فعالین مدنی_اجتماعی از جمله خانم صیدالی و برخی از فعالین در فضای مجازی؛ علی‌الخصوص کلاب‌هاوس، نیز از مباحث مورد گفت‌وگو در نشست دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی بود که ضمن ابراز نگرانی از این اقدامات قرار بر این شد پیگیری‌های لازم از مجاری مختلف صورت پذیرد.

۴- انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری هم از مباحثی بود که تحلیل آن در دستور کار نشست دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی قرار گرفت، با توجه به اینکه هنوز هیچ علائمی از تحرکات مثبت درباره برگزاری انتخاباتی پر شور و با مشارکت بالا، دیده نشده است ظاهر مشی و استراتژی فعلی، مشارکت حداقلی است و علی‌الرغم اینکه رهبری در سخنان‌شان بر انتخاباتی آزاد، پرشور و سالم تاکید داشته‌اند فعلا اقدام مفیدی انجام نشده و به‌نظر می‌رسد مجموعه‌ای از دست اندر کاران، خواهان انتخاباتی محدود و حداقلی هستند. در جمع‌بندی، این نتیجه حاصل شد که به نظر می‌رسد تاکنون فضای عمومی و سیاستگذاری‌ها به سمتی پیش رفته است که انتخابات موضوعیت خود را از دست داده است. امیدواریم مسئولین مربوطه هر چه سریعتر از این خواب غفلت خسارت‌بار بیدار شوند.

۵- همچنین در برخوردهایی که با دانشجویان و اساتید و کلا با دانشگاه مخصوصا دانشگاه هنر صورت گرفته، دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی، نگرانی شدید خود را دراین زمینه اعلام کرد.

۶- آخرین موضوع این نشست، کنگره آتی حزب اعتماد ملی بود که در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها