کد خبر: 617361
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۲۰:۴۰:۰۰
| |

توصیه‌های یک روزنامه به مجلس درباره ممنوع‌النطق شدن نماینده افشاکننده خودروهای شاسی‌بلند

یک روزنامه به مجلس درباره ممنوع‌النطق شدن نماینده افشاکننده خودروهای شاسی‌بلند توصیه‌هایی کرد.

توصیه‌های یک روزنامه به مجلس درباره ممنوع‌النطق شدن نماینده افشاکننده خودروهای شاسی‌بلند
کد خبر: 617361
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ۲۰:۴۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی به ممنوع‌النطق شدن احمد علیرضابیگی، نماینده افشاکننده خودروهای شاسی‌بلند، اعتراض کرده و از هیات رئیسه مجلس خواسته این اقدام خلاف قانون را لغو کند. 

به گزارش جمهوری اسلامی، محروم شدن نماینده مجلس از حق نطق، اقدامی غیرقانونی است و چنین اقدامی از مجلس که خود مرکز قانون‌ گذاری است، بسیار خلاف انتظار و باور نکردنی است. درست است که دو اصل قانون اساسی به نمایندگان اجازه ارتکاب جرم یا وارد ساختن تهمت به این و آن را نمی‌دهند، ولی روشن است که به موجب همین دو اصل نمی‌توان آنها را از حقوقی که لازمه ایفای وظیفه نمایندگی است و حق نطق یکی از بارزترین آنهاست محروم کرد. هر کس و هر دستگاهی بخواهد به صرف اظهار نظر یک نماینده او را از حق سخن گفتن در مجلس محروم کند، برخلاف قانون اساسی عمل کرده و حتی اگر خود مجلس نیز مقرراتی مبنی بر اعمال مجازات‌هائی از قبیل محروم ساختن نمایندگان از اظهار نظر با استفاده از تریبون مجلس وضع کنند، مرتکب اقدامی خلاف قانون اساسی شده‌اند و چنین مقرراتی قابلیت اجرا ندارد.

روزنامه جمهوری اسلامی سپس تاکید کرده است: نمایندگان مجلس شورای اسلامی که ادعای قانون ‌محوری دارند، باید در عمل به قانون اساسی نیز الگوی عموم مردم باشند و نباید مرتکب اقدامی شوند که توجیه قانونی ندارد و با اصول مصرح و روح قانون اساسی در تضاد است. انتظار اینست که هیات رئیسه مجلس، محرومیت این نماینده از حق نطق را لغو کند و در زمینه تعیین تکلیف پرونده وی منتظر حکم قاضی بماند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها