کد خبر: 617199
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۱۵:۳۵:۵۴
| |

بهزاد رحیمی:

ممنوعیت نطق نمایندگان بدعتی خطرناک است

بهزاد رحیمی نوشت: مجلس موضوع را دنبال خواهد کرد و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید پاسخگوی رفتار خود باشند. این بدعتی خطرناک است و نباید باب شود.

ممنوعیت نطق نمایندگان بدعتی خطرناک است
کد خبر: 617199
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۱۵:۳۵:۵۴

بهزاد رحیمی  در یادداشتی با عنوان «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید پاسخگوی رفتار خود باشد» در روزنامه اعتماد نوشت: در خصوص موضوع نطق آقای علیرضابیگی گفته شده از طریق رای و نظر هیات نظارت بر نمایندگان ممنوعیتی اعمال شده است که به نظر من اقدامی نسنجیده و بدعتی خطرناک است. به نظر می‌رسد برخی افراد و جریانات خواسته‌اند تریبونی در اختیار ایشان قرار نگیرد تا ایشان باز هم موضوع شاسی‌بلندها را مطرح نکنند. بنابراین هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید پاسخگوی تصمیم خود باشد، ما و سایر نمایندگان مخالف از پیگیری این رفتار هیات نظارت کوتاه نمی‌آییم.

یکشنبه نمایندگان پس از تعطیلات متوجه موضوع شدند، رییس مجلس هم تلاش کرد موضوع را بی‌ارتباط با هیات رییسه نشان دهد و موضوع را به تصمیم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ربط دهد. نمایندگان نسبت به این رفتار اعتراض کردند و خواستار برداشتن این ممنوعیت شدند. از هر منظری که به این منع نگاه شود، قابل قبول نیست و ما موافق این کار نیستیم. اصل فعالیت‌های نمایندگان باید شفافیت باشد، اما این نوع تصمیمات نشان می‌دهد افراد و جریاناتی که از شفافیت صحبت می‌کنند، اعتقادی به شفافیت ندارند. این روند محدودیت‌ها برای نماینده‌ای که وکیل ملت است درست نیست. البته من موافق اظهارات آقای علیرضابیگی نیستم، اما به خاطر این اظهارات نباید برای ایشان ممنوعیتی ایجاد شود.

ایراد اتهام به نمایندگان و اعلام اینکه نمایندگان شب استیضاح خودرو دریافت کرده‌اند، حقیقتا در مورد همه نمایندگان صدق نمی‌کند. وزیر صمت هم موضوع را تکذیب کردند. اما به جای اعمال محدودیت برای نماینده باید روشنگری و مشخص شود که این خودروها نصیب چه افرادی شده است. این خودروها هم در ازای رای به عدم استیضاح نبوده است. مجلس موضوع را دنبال خواهد کرد و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید پاسخگوی رفتار خود باشند. این بدعتی خطرناک است و نباید باب شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها