کد خبر: 617336
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۲۱:۳۵:۳۷
| |

نماینده مجلس:

بدهی عراق را خرج آب تهران کنید تا مردم «آب نیترات‌دار» نخورند

به گفته نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دادن طلب وصول شده ارزی ایران از عراق به حجاج، ایجاد تورم می‌کند، چون آن‌ها این ارز را در داخل، تبدیل به پول نقد و در بازار هزینه می‌کنند.

بدهی عراق را خرج آب تهران کنید تا مردم «آب نیترات‌دار» نخورند
کد خبر: 617336
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۲۱:۳۵:۳۷

 نوروزی در واکنش به مصرف بدهی عراق به عنوان ارز حجاج می‌گوید: دادن طلب وصول شده ارزی ایران از عراق به حجاج، ایجاد تورم می‌کند، چون آن‌ها این ارز را در داخل، تبدیل به پول نقد و در بازار هزینه می‌کنند. از طرفی، چون اجناس در عربستان گران‌تر است، حجاج، خریدهای خود از جمله هدایایشان را از ایران خریده‌اند.

به گزارش رویداد۲۴، حسن نوروزی نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می‌گوید: اگر چنین اتفاقی بیفتد، حرکتی ضدانقلابی و خلاف کرده‌اند. این پول برای کل مردم است و باید در جهت اهداف پایدار ملت ایران هزینه شود.

او گفت: دادن این منبع ارزی به حجاج، ایجاد تورم می‌کند، چون آن‌ها این ارز را در داخل، تبدیل به پول نقد و در بازار هزینه می‌کنند. از طرفی چون اجناس در عربستان گران‌تر است، حجاج خریدهای خود از جمله هدایایشان را از ایران خریده‌اند. از این‌رو بهتر است این بدهی دریافتی را در راه‌های پایداری همچون آب تهران هزینه کنیم که مردم تهران آب نیترات‌دار نخورند.

نوروزی در پاسخ به اینکه اگر دولت مُصر به تخصیص این ارز به حجاج باشد، مجلس چه واکنشی نشان می‌دهد؟ گفت: فعلاً ما در این باره خبر دقیقی نداریم، اما اگر موضوع برایمان محرز شود، تصمیم خواهیم گرفت. بنده در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هستم و این کمیسیون هم نسبت به این موضوع، بی‌تفاوت نخواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها