کد خبر: 612928
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۲۲:۳۵:۰۴
| |

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

اگر نظام نسبت به حجاب کوتاه بیاید آیا تضمینی هست که در گام بعدی ادامه‌دار نشود؟

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر از نظر جامعه‌شناختی نظام جمهوری اسلامی کوتاه بیاید وبگوید یک عده از خانم‌ها که نمی‌خواهند روسری سرشان نکنند و ما نه کار تقنینی و نه کار فرهنگی می‌کنیم و نسبت به مکشفین هم گیر ندهند، آیا تضمینی هست که در گام بعدی و با فرهنگ‌سازی‌های دشمن این موضوع ادامه‌دار نشود؟

اگر نظام نسبت به حجاب کوتاه بیاید آیا تضمینی هست که در گام بعدی ادامه‌دار نشود؟
کد خبر: 612928
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۲۲:۳۵:۰۴

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما درباره موضوع حجاب سخن گفت.

به گزارش فارس، مهم‌ترین بخش از اظهارات او را در ادامه می‌خوانید: 

  • خدایی که خالق بشر است می‌گوید حجاب را رعایت کن و البته که این حجاب مخصوص خانم‌ها نیست و هر دو باید رعایت کنند و تنها حدود آن فرق دارد، پس بنابراین حجاب قطعا هم اثرات فردی دارد و هم آثار مثبت اجتماعی.
  • تجربه نشان داده هر چقدر موضوع حجاب در جوامع ضعیف‌تر شده حد یقف نداشته و بدون توقف است یعنی اینطور نیست که در جامعه بگوئیم روسری برداشتند و به این حد توقف می‌کنند.
  • چند سال پیش در سفری که به فیلیپین داشتم پیرمردی در صحبت با من تعریف می‌کرد که تا 30 سال پیش اینجا خانم برهنه نبود، چون کشور فیلیپین اغلب کاتولیک هستند، او می‌گفت، خانم‌ها در اینجا حجاب و پوشش داشتند، اما امروز به ندرت خانمی می‌بینی که نیمه برهنه نباشد، یعنی یک کشوری که از فرهنگ حجاب برخوردار بوده الان تبدیل شده به وضعی که از بی‌حجابی به بی‌عفتی کشیده شده، پس تاریخ و تجربه این را نشان می‌دهد و بعد به گونه‌ای شده که دیگر نام پدر را در شناسنامه نمی‌نویسند.
  • این حرف نادرستی است که در قرآن صحبتی از موی سر نشده، اولا که تنها منبع دینی ما قرآن نیست و روایات هم هستند، اما قرآن هم کامل گفته، وقتی می‌فرماید که جلابیب یعنی مقنعه‌های کامل که موی سر را تا پائین سینه می‌پوشاند، لذا از آیات قرآن هم به خوبی حجاب استخراج می‌شود و تمام علمای اهل سنت و شیعه هم به اجماع بر آن تأکید کردند، یعنی در موضوع حجاب بر پوشش از موی سر تا سایر اندام‌های بدن الا کفین و چهره اتفاق‌نظر است، حال اگر کسی می‌خواهد یک تفسیر روشنفکرانه بدهد بحث دیگری است.
  •  95 درصد مزاحمت‌های خیابانی نسبت به خانم‌هایی است که پوشش درست نداشتند، حتی در اروپا بعد از تاریک شدن هوا پلیس رسما اعلام می‌کند خانم‌ها در خیابان نباشند چون ما نمی‌توانیم امنیت‌شان را تأمین کنیم، بحث من الزاما چادر نیست، این هم نیست که هر کسی مطابق شریعت حجاب را رعایت نکرد، حتی روسری هم به سر نداشت عفت را رعایت نکرده، اینها لازم و ملزوم هم نیستند، قرآن هم به این نکته توجه دارد.
  •  در بحث بی‌حجابی یک عامل روان‌شناختی است که زن می‌خواهد زینت‌های خود را آشکار کند و عامل دیگر تشکیلات اقتصادی است که برای مصرف‌گرایی از زنان استفاده می‌کنند، لذا بخشی از این بی‌حجابی هم عامل اقتصادی دارد.
  • اگر از نظر جامعه‌شناختی نظام جمهوری اسلامی کوتاه بیاید وبگوید یک عده از خانم‌ها که نمی‌خواهند روسری سرشان نکنند و ما نه کار تقنینی و نه کار فرهنگی می‌کنیم و نسبت به مکشفین هم گیر ندهند، آیا تضمینی هست که در گام بعدی و با فرهنگ‌سازی‌های دشمن این موضوع ادامه‌دار نشود؟.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها