کد خبر: 609534
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۱۱:۵۸:۰۵
| |

ارسال پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب/ اتهامشان تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در ارتباط با دو نفری که گفتید پرونده متضمن کیفرخواست است که به متهمان ابلاغ شده و به منظور صدور رای قانونی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده است. اتهام این دونفر همکاری با دولت متخاصم امریکا و اجماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است.

ارسال پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب/ اتهامشان تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است
کد خبر: 609534
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ۱۱:۵۸:۰۵

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه تصمیم نهایی دادسرا درباره پرونده بدستگیرشدگان ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ که در بازداشت موقت هستند، چه زمانی گرفته خواهد شد؟ گفت: نسبت به جرایم مختلفی که صورت می‌گیرد واقعا در کمترین زمان ممکن پرونده در دادسرا رسیدگی و برای صدور رای قانونی به مرجع صالح ارسال شود و این افتخار ماست. اینکه افراد مدتها تحت بازداشت هستند را نمی پذیریم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ارتباط با دو نفری که گفتید پرونده متضمن کیفرخواست است که به متهمان ابلاغ شده و  به منظور صدور رای قانونی  به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده است.  اتهام این دونفر همکاری با دولت متخاصم امریکا و اجماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است.

وی افزود: در جلسه ۲۸ فروردین ماه که فرایند ابلاغ کیفرخواست محقق شد، پرونده مقدمتا مطالعه شد و  هر دو متهم در همان روز  ۲۸ فروردین با خانواده هایشان حضوری ملاقات کردند و پرونده در حال حاضر در اختیار وکلای متهمان است‌ و کسانی که ایراد می گیرند و حرف هایی می زنند بشنوند که پرونده برای تدارک دفاع دراختیار وکلا ی آنها قرار گرفته و پس از مطالعه وقت رسیدگی تعیین می شود. از ۳۰ فروردین سال جاری، فرایند مطالعه پرونده انجام شده است و  ظرف یک ماه وقت رسیدگی تعیین می شود و  جلسات دادگاه برگزار می شود.

 

عکس: مهرداد آلادین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها