کد خبر: 608152
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۲۰:۲۰:۱۲
| |

دفاع «همشهری» از رای دادگاه هواپیمای اوکراینی:

برای کسی حکم اعدام صادر نشده چون خطای انسانی بوده!

روزنامه همشهری نوشت: صدور حکم اعدام برای هر متهمی نیازمند شروط تحقق وقوع جرم است. در روند بررسی پرونده هم خانواده شکات و هم ادله ارائه‌شده به دادگاه نشان داد که متهمان شلیک به هواپیما قصد و نیتی برای هدف قراردادن هواپیمای مسافربری نداشته و دچار خطای انسانی شده‌اند.

برای کسی حکم اعدام صادر نشده چون خطای انسانی بوده!
کد خبر: 608152
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۲۰:۲۰:۱۲

روزنامه همشهری تلاش کرده به شبهات درباره رای متهمان پرونده هواپیمای اوکراینی بپردازد و در بخشی از آن مدعی شده در این پرونده برای کسی حکم اعدام صادر نشده چون خطای انسانی بوده!

به گزارش همشهری، براساس قانون صدور حکم اعدام برای هر متهمی نیازمند شروط تحقق وقوع جرم است. ازجمله این شروط قصد و نیت قبلی برای ارتکاب جرم است. در روند بررسی پرونده هم خانواده شکات و هم ادله ارائه‌شده به دادگاه نشان داد که متهمان شلیک به هواپیما قصد و نیتی برای هدف قراردادن هواپیمای مسافربری نداشته و دچار خطای انسانی شده‌اند. از سوی دیگر شکات پرونده اعلام شکایتی نسبت به متهمان نداشتند و از این‌رو موضوع قصاص متهمان این پرونده منتفی است.

این روزنامه همچنین نوشته است: براساس عرف قانونی و شرعی تا زمانی که متهم به شکل قطعی محکوم نشده باشد، انتشار اسامی متهمان در رسانه‌ها یا انتشار عکس آنان ممنوع است. رأی صادر شده اخیر برای متهمان این پرونده رأی قطعی و نهایی نیست و هر یک از طرفین آن می‌توانند در مهلت قانونی ۲۰روزه بعد از ابلاغ رسمی رأی به آن اعتراض و درخواست تجدید‌نظر کنند. پس از صدور حکم نهایی دادگاه انتشار اسامی و تصویر متهمان مجاز خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها