انتقاد شدید یک روزنامه از وزیر بهداشت: با تغییر عنوان مسمومیت به بدحالی نمی‌توانید مردم را قانع کنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: باید به متولیان امور در تمام دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت بهداشت یادآور شویم با تغییر نام و عنوان مسمومیت به «بدحالی» قانع کرد. معلوم نیست شفافیت در اطلاع‌رسانی به مردم چه مشکلی دارد که حضرات از آن گریزانند؟

انتقاد شدید یک روزنامه از وزیر بهداشت: با تغییر عنوان مسمومیت به بدحالی نمی‌توانید مردم را قانع کنید
کد خبر: 607528
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۲۰:۲۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی از وزیر بهداشت به شدت انتقاد کرده و خطاب به او گفته: با تغییر عنوان مسمومیت به بدحالی نمی‌توانید مردم را قانع کنید. 

به گزارش جمهوری اسلامی، شش ماه بعد از بروز نگرانی‌های ناشی از مسمومیت‌های دانش‌آموزان، حالا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین نتایج بررسی علت مسمومیت دانش‌آموزان گفته: کمیته علمی متشکل از بهترین اساتید در کشور تشکیل و وضعیت دانش‌آموزان بررسی شد، تصمیم گرفتیم که نام آن را «بدحالی دانش‌آموزان» بگذاریم! این سخن بسیار عجیب آقای وزیر بهداشت در محافل علمی و رسانه‌ای، بازتاب منفی شدیدی یافت. اینکه تصور شود با تغییرنام و عنوان یک واقعه می‌توان واقعیت آن را نیز تغییر داد، نه وجهه علمی دارد و نه افکار عمومی پذیرای آنست. این «بهترین اساتید کشور» که آقای وزیر بهداشت از آنها سخن گفته چه کسانی هستند؟ چه ویژگی‌هائی دارند که توانسته‌اند عنوان «بهترین اساتید کشور» را با خود اختصاص بدهند ؟

روزنامه جمهوری اسلامی سپس تاکید کرده است: با توجه به واقعیت‌های موجود و ملموس در جامعه و آنچه در مدارس گذشته و هنوز نیز کم و بیش جریان دارد، باید به متولیان امور در تمام دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت بهداشت یادآور شویم در کشوری که از امکانات بالای پزشکی برخوردار است، مردم را نمی‌توان به جای ارائه اطلاعات قابل اعتماد علمی درباره واقعه‌ای مانند مسمومیت‌ها در مدارس، با تغییر نام و عنوان مسمومیت به «بدحالی» قانع کرد. مدیریت کشور با چنین شیوه‌ای در هیچ بخشی از حکمرانی قابل قبول نیست. معلوم نیست شفافیت در اطلاع‌رسانی به مردم چه مشکلی دارد که حضرات از آن گریزانند؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • مادر نگران ارسالی در
    دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲

    تو را خدا تو را به امام زمان تو را به مقدسات اسلامی جلوی این مسمومیتها را بگیرید ما کشور قوی و از نظر امنیتی و نظامی اقتدار بالایی تو کشور و منطقه داریم این مشکل کوچیکه و انقدر بزرگ نیست که نشه جلوشو گرفت

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها