کد خبر: 606549
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۲۲:۵۰:۱۲
| |

مرور کوتاه اعتمادآنلاین بر خبرهای روز ۲۱ فروردین در سه ‌دقیقه

روز مسمومیت‌های ۱۴۰۲

اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

روز مسمومیت‌های ۱۴۰۲
کد خبر: 606549
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۲۲:۵۰:۱۲

در روزی‌که بازهم مسمومیت‌کردن دانش‌آموزان ادامه داشت، اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز را برای‌ شما مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

چندنفر مسموم شدند؟

صبح امروز،‌ دوشنبه ۲۱ فروردین تصاویری از حضور آمبولانس در مقابل در مدرسه صدرا در گوهردشت کرج و همچنین مدرسه دخترانه فرزانگان در شهرک پردیس سنندج و مدرسه دخترانه بنت‌الهدی در تهران منتشر شده است.

تعدادی از دختران دانش‌آموز به دلیل بروز علائم مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

گزارش‌هایی هم از مدارسی در شهرهای خوی و ارومیه منتشر شده است.

همچنین امروز از شهر سقز در استان کردستان گزارش شده که بازار و کسبه این شهر در اعتراض به آنچه که «حمله شیمیایی» به مدارس دخترانه خواندند، اعتصاب کردند و مغازه هایشان را تعطیل کردند.

البته مسوولان در مجلس و دولت آب پاکی را روی دست افکار عمومی نگران ریختند.

مثلا محمدحسن آصفری، عضو کمیته حقیقت یاب مجلس ایران می‌گوید که هنوز دستگاه‌های امنیتی نتوانستند «سرنخ‌های اصلی مسمومیت‌ها» را به دست بیاورند و گزارش کمیته «احتمالا تا دو هفته دیگر هم آماده نمی‌شود.»

یا مجید میراحمدی، معاون امنیتی وزیر کشور ایران امروز موارد مسمومیت در مدارس در یک هفته گذشته را «بسیار محدود» خواند و انگشت اتهام را به سوی دانش‌آموزان نشانه گرفت: «تمارض و شیطنت برخی از دانش‌آموزان برای تعطیل کردن کلاس‌ها و مدارس» دانست.

همسایه‌تان را لو بدهید!

یک اظهارنظر رسمی درباره ماجرای بی‌حجابی امروز حسابی خبرساز شد؛ علی نسائی، دادستان عمومی و انقلاب بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی، گفته «اگر در یک ساختمان افرادی وجود دارند که کشف حجاب می‌کنند و این امر را تبلیغ می‌کنند باید به پلیس گزارش داده شود.»

کرونا جان می‌گیرد...

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۹۴۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده و ۳۹ نفر دیگر هم به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

قرارگاه اضطراری آب...

مقام‌های پایتخت «قرارگاه اضطراری آب» تشکیل داده اند و از شهروندان خواسته اند برای مقابله با بحران کم آبی، در مصرف صرفه‌جویی کنند.

 

و سرانجام این‌که تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۵ طلا، ۲ نقره و یک برنز قهرمان رقابتهای آسیایی شد.

در پایان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان، مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید، سجاد ایمن طلب در وزن ۷۲ کیلوگرم نقره گرفت و علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم نیز به مدال برنز دست یافت.

مهدی بالی آخرین فرنگی‌کار ایران در این رقابت‌ها، در دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل اوزور ژوزوپبکوف از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۴ به برتری رسید و پنجمین و آخرین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها