کد خبر: 602589
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

عصبانیت کیهان از انتخاب نام «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان: «زنجیره‌ای»‌ها افتخار برجام را برای خوشان نگه دارند

روزنامه کیهان نوشت: باید به نشریات زنجیره‌ای باید گفت افتخار(!) برجام را برای خودتان نگه دارید و به عنوان عبرت همه تاریخ و همه کشورها بایگانی کنید؛ دیگر چنان توافقی تکرار نخواهد شد.

عصبانیت کیهان از انتخاب نام «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان: «زنجیره‌ای»‌ها افتخار برجام را برای خوشان نگه دارند
کد خبر: 602589
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۵ ۱۹:۲۰:۰۰

روزنامه کیهان از انتخاب نام «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان عصبانی شده و خطاب به رسانه‌های اصلاح‌طلب که آنان را «زنجیره‌ای» خوانده نوشته: افتخار برجام را برای خودتان نگه دارید.

به گزارش کیهان، روزنامه آفتاب یزد از عنوان جعلی و غیرواقعی «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان استفاده کرد. این روزنامه سخنان یک تحلیلگر را تیتر یک خود (برجام چینی) کرد که گفته است: من به این تفاهم‌نامه برجام چینی می‌گویم. مقایسه غلط توافق ایران و عربستان به برجام و چینی نامیدن آن در حالی است که مذاکرات ایران، عربستان با وساطت کشورهایی مانند عراق و عمان و... به مدت یک سال و نیم در جریان بوده و چین حلقه نهایی این پادرمیانی است و نه‌تنها واسطه آن.

نویسنده این مطلب در ادامه نوشته است: واگذاری امتیازات نقد فراوان (تعطیلی یا اوراق کردن برنامه هسته‌ای ایران) در قبال دریافت امتیازات نسیه و محدود بود. تعهدات ایران کاملا روشن، اغلب برگشت‌ناپذیر و پیش از فرا رسیدن روز رسمی شروع اجرای توافق و اجرای تعهدات غرب بود؛ در حالی که در توافق اخیر همچو معامله نامتوازن و کلاهبردارانه‌ای انجام نشده است. بنابراین باید به نشریات زنجیره‌ای  باید گفت افتخار(!) برجام را برای خودتان نگه دارید و به عنوان عبرت همه تاریخ و همه کشورها بایگانی کنید؛ دیگر چنان توافقی تکرار نخواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها