کد خبر: 602227
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۹:۵۰:۱۳
| |

روزنامه اطلاعات:

توافق با عربستان و برجام زمانی می‌تواند مثبت باشد که ساختارهای معیوب اقتصادی اصلاح شود

روزنامه اطلاعات نوشت: حل مناقشات سیاسی به شرطی می‌تواند پیامدهای اقتصادی قابل توجهی را در پی داشته باشد که همراه با اصلاح ساختارهای معیوب و بیماری مزمن اقتصاد کشور باشد.

توافق با عربستان و برجام زمانی می‌تواند مثبت باشد که ساختارهای معیوب اقتصادی اصلاح شود
کد خبر: 602227
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۹:۵۰:۱۳

روزنامه اطلاعات تاکید کرده توافق با عربستان و برجام زمانی می‌تواند مثبت باشد که ساختارهای معیوب اقتصادی اصلاح شود.

به گزارش اطلاعات، حل مناقشات سیاسی به شرطی می‌تواند پیامدهای اقتصادی قابل توجهی را در پی داشته باشد که همراه با رویکرد عقلایی در جهت‌گیری اقتصادی و اصلاح ساختارهای معیوب و بیماری مزمن اقتصاد کشور باشد که اگر این روند معیوب اصلاح نشود نه تنها بهبود روابط ایران و عربستان و کشورهای عرب منطقه بلکه حتی به فرجام رسیدن برجام هم (که در جای خود اقدام کاملاً ضروری و لازمی است) حلّال مشکلات اقتصاد کشور نخواهد بود. 

این روزنامه در پایان تاکید کرده است: اگر می‌خواهیم به امر موقتی دل خوش نکنیم و اقتصاد با ثبات‌تری داشته باشیم و بویژه شرّ تورم را از سر دولت و ملت کم کنیم توجه به حل مشکلاتی که گفته آمد و نیز آنها که حتی گفته نیامد و اما هست بسیار ضروری است. بد نیست در پایان برای درک بهتر گوشه‌ای از مشکلاتی که ممکن است سال آینده دامان همه را بگیرد به اعتراف مهدی طغیانی و شمس‌الدین حسینی دو نماینده و عضو کمیسیون تلفیق اشاره کنیم که هر دو نسبت به تورم بالای سال آینده ابراز نگرانی کرده‌اند و ۲۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) حداقل کسری بودجه دولت را اتفاق ناخوشایندی برای سال آینده دانسته‌اند که امید است چنین نباشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها