کد خبر: 602493
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۱۷:۴۰:۳۵
| |

عصبانیت کیهان از معاون روحانی: واقعیت FATF را نمی‌فهمید یا نمی‌خواهید بفهمید؟!

روزنامه کیهان نوشت: در اوج بحث‌های داغ برخی دولتمردان سابق درباره FATF رهبر انقلاب از آنها سؤال کرده بودند چه تضمینی هست که تحریم‌ها و محدودیت‌ها را پس از قبول همه این تعهدات، بردارند؟! اما این سؤال حکیمانه و مصلحت‌سنجانه، هیچ پاسخی در پی نداشت!

عصبانیت کیهان از معاون روحانی: واقعیت FATF را نمی‌فهمید یا نمی‌خواهید بفهمید؟!
کد خبر: 602493
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۱۷:۴۰:۳۵

روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «واقعیت FATF را نمی‌فهمید یا نمی‌خواهید بفهمید؟!»به مجید انصاری به دلیل اینکه پرسیده چرا مجمع تشخیص FATF را تصویب نکرد حمله کرده است!

به گزارش کیهان، معاون رئیس‌جمهور در دولت روحانی می‌گوید نمی‌فهمم چرا FATF همان روزهای اول که به مجمع تشخیص مصلحت آمد، تصویب نشد؟ این اظهارات در حالی است که با وجود اجرای 37 تعهد از مجموع 41 تعهد مخفیانه دولت روحانی به FATF، این کارگروه سیاسی کار و وابسته به آمریکا و غرب حاضر به کاهش محدودیت‌ها علیه کشورمان نشد بلکه گردانندگان غربی آن، تحریم‌ها را دو برابر کردند. در عین حال ارائه برخی اطلاعات محرمانه به FATF، که مستقیما از خزانه‌داری (اتاق جنگ اقتصادی) آمریکا سر در می‌آورد، موجب لو رفتن برخی کانال‌های مهم دور زدن تحریم‌ها شد.

کیهان در ادامه نوشته است: نکته جالب که آقای انصاری اصرار دارد آن را نبیند و FATF را مکانیسم حقوقی معتبر جهانی وانمود کند، گروکشی‌های ادامه‌دار آمریکا و غرب است که آخرین بار به تعلیق عضویت روسیه به بهانه جنگ‌افروزی در اوکراین انجامید و حال آن که اگر جنگ‌افروزی بهانه درستی برای تعلیق عضویت بود، باید قبلا عضویت اعضایی مانند آمریکا و اسرائیل و برخی دولت‌های اروپایی تعلیق می‌شد. یادآور می‌شود در اوج بحث‌های داغ برخی دولتمردان سابق درباره FATF رهبر انقلاب از آنها سؤال کرده بودند چه تضمینی هست که تحریم‌ها و محدودیت‌ها را پس از قبول همه این تعهدات، بردارند؟! اما این سؤال حکیمانه و مصلحت‌سنجانه، هیچ پاسخی در پی نداشت!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها