کد خبر: 599094
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۲۰:۴۰:۰۰
| |

روزنامه کیهان:

تعهدات پنهانی دولت روحانی به FATF تحریم ها را دوبرابر کرد

روزنامه کیهان نوشت: از لغو عضویت روسیه در FATF استقبال کرد؛ چرا موجب راستی‌آزمایی همه دعاوی درباره ماهیت FATF می‌شود.

تعهدات پنهانی دولت روحانی به FATF تحریم ها را دوبرابر کرد
کد خبر: 599094
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۲۰:۴۰:۰۰

روزنامه کیهان از لغو عضویت روسیه در FATF استقبال کرد و مدعی شد تلاش دولت حسن روحانی برای پیوستن ایران به FATF موجب شد تحریم‌ها را از ۸۰۰ تحریم به ۱۷۰۰ تحریم افزایش پیدا کند!

به گزارش کیهان، کارگروه اقدام مالی «FATF»، دیروز در اقدامی عجیب و کم‌سابقه، عضویت روسیه را به خاطر «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» تعلیق کرد. این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگ‌ روسیه در اوکراین، با اصول این سازمان مغایرت دارد. یقینا باید از این موضع استقبال کرد؛ چرا موجب راستی‌آزمایی همه دعاوی درباره ماهیت FATF می‌شود.

کیهان سپس نوشته است: این نکته هم گفتنی است که پس از خدعه و عهدشکنی غرب در ماجرای برجام، گروکشی‌ها در FATF جدی‌تر شد تا غرب به‌جای احساس شرمندگی و پاسخگویی به ایران، این بار به بهانه دیگری طلبکاری کند و عجیب و تأسف‌بار این که طیف غربگرا هم به‌جای ابراز شرمندگی به خاطر پوچ از آب در آمدن وعده‌های برجامی، یا اعتراض به کلاهبرداری آمریکا، در اردوگاه غرب ایستاد و مدعی شد که برای عملی شدن وعده‌های لغو تحریم، ایران باید به مطالبات FATF هم تن بدهد! بر این مبنا دولت روحانی پنهانی به FATF تعهداتی شامل 41 بند و در قالب اکشن پلی را داد و 37 مورد آن را هم به اجرا گذاشت. اما این اقدام هم نه‌تنها موجب کاهش تحریم‌ها نشد، بلکه شمار 800 تحریم پیش از برجامی، به 1700 تحریم افزایش یافت!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها