کد خبر: 600384
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۰۵:۰۰:۴۱
| |

حسین الله‌کرم:

جریان غربگرا و ضد انقلاب در فتنه مسمومیت فعال است

چهار سناریو مسمومیت دانش‌آموزان دختر

حسین الله‌کرم فعال سیاسی مسمومیت‌های اخیر در برخی مدارس بویژه در قم، را در چارچوب طرح بی‌ثبات‌سازی و در تداوم اغتشاشات و تجزیه طلبی سه ماهه پاییز امسال و زنده نگه داشتن رمز مهسا قابل تفسیر دانست و برهمین اساس چهار دیدگاه را مطرح کرد.

جریان غربگرا و ضد انقلاب در فتنه مسمومیت فعال است
کد خبر: 600384
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۰۵:۰۰:۴۱

حسین الله کرم در گفتگویی با خبرآنلاین به چهار روایت از جمهوری اسلامی، جریان انقلابی، غربگراها، آمریکا و ضدانقلاب در مسمومیت‌های اخیر اشاره کرد.

به گزارش خبرآنلاین،‌ این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت: این دیدگاه آمریکا و گروه‌های ضدانقلاب را عامل مسموم کردن دختران مدارس در قم می‌داند. برخی دراین دیدگاه معتقدند منافقین، به منظور برتری بر دیگر گروه‌های هشت گانه اپوزوسیون، طرح مسمومیت در قم را بمثابه اتهامات فیلم عنکبوت مقدس درمشهد دنبال می‌کنند تا از این طریق با تداوم رمز مهسا اغتشاشات سه ماهه پاییز را مجددا در پایان سال اجرا یا حداقل آنرا زنده نگه داشته و یا انتقام ناکامی وشکست جنگ ترکیبی پاییز را از ملت ایران بگیرند .

الله‌کرم با اشاره به دیدگاه جریان انقلابی ادامه داد: آنها گروه‌های غرب‌گرا را عامل اصلی مسمومیت‌های اخیر دانسته و معتقدند غربگراها تحت عنوان خرابکاری شرافتمندانه برای ورود به مجلس و بازگرداندن ریل کشور به غرب و پذیرش برجام دست به این اقدام زده اند تا با متهم کردن رقیب به اهداف خود برسند. 

او افزود: رشد تورم بی سابقه ناشی از هشت برابر کردن قیمت ارز و ده برابر کردن حجم نقدینگی ، عدم قرار دادن بودجه مبارزه با اعتیاد ؛میوه های متعددی در آسیبهای اجتماعی از جمله رشد اعتیاد ، طلاق ، بیکاری و مشکلات معیشتی تولید کردند تا رقیب را به ناکارآمدی متهم کنند.

این استاد دانشگاه درباره دیدگاه سوم یعنی غربگرایان افزود: معتقدند گروه‌های انقلابیِ مورد حمایت حکومت از ترک فعل دولت علیه بی‌حجابی به‌شدت ناراحتند و از طریق مسمومیت‌سازی می‌خواهند حداقل به انزجار و ترساندن بی حجابان رسیده و تابستانی باحجاب داسته باشند. این دیدگاه که کاملا از حمایت سایبری و ماهواره‌ای غرب و کشورهای همسو برخوردار هستند، حکومت ایران اسلامی را عامل اصلی مسمومیت‌ها می‌دانند و به دروغ سکوت روسای قوا را مجوز اجرای مسمومیت‌ها دانسته و آن را در راستای تفکر طالبانی و مقابله با کشف حجاب تفسیر می‌کنند.

الله کرم در ادامه گفت: هر دو طرف آمریکا و غربگرای داخلی در استراتژی جامعه موازی و زیست مخالف با حاکمیت به توافق عملی رسیده‌اند وبا استفاده ابزاری از زنان، جوانان، تشکل‌های صنفی، مال باختگان و...می خواهند با تاکتیک مشاهده‌پذیر کردن زندگی غربی از طریق هنجارهای غربی مثل شلوارپاره ، همجنس‌گرایی، کشف حجاب ، برهنگی و مانند اینها جامعه را به بی تفاوتی وعدم واکنش وادار کنند تا به اهداف خود برسند.

او افزود: از این رو جریان غربگرا و ضد انقلاب به رهبری آمریکا در فتنه مسمومیت، بالا بردن قیمت ارز و مانند اینها فعال است. اما به نظر می‌رسد از آنجا که استراتژی موازی‌سازی دشمن با تحریک زنان و طبقه محروم اجتماعی همراه با تاکتیک گفتمان تن‌مداری ، تلاش در تولید فرهنگ متکثر (اسلامی - سکولار) دارند ، به‌ دو دلیل نظری و رفتاری (کنش اجتماعی) به نتیجه نخواهند رسید زیرا بررسی دو عامل نظری و کنش اجتماعی ، وجود فرهنگ متکثر را به هیچ وجه تایید نمی‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها