کد خبر: 598461
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۸:۰۰:۰۵
| |

روزنامه جمهوری اسلامی:

اگر امروز در حکمرانی دچار مشکل هستیم تقصیر ملت است!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: انتخاب افراد شایسته و کاربلد، نظارت بر عملکرد کارگزاران و نپذیرفتن تحمیل‌های خلاف قانون، از وظایف ملت‌ها هستند و هر جا ملتی از انجام این وظایف کوتاهی کرده، دچار مشکل در حکمرانی شده است.

اگر امروز در حکمرانی دچار مشکل هستیم تقصیر ملت است!
کد خبر: 598461
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۸:۰۰:۰۵

روزنامه جمهوری اسلامی اصل نظام را کارآمد دانست و تاکید کرد اگر امروز در حکمرانی دچار مشکل هستیم تقصیر ملت است که در وظیفه خود در انتخاب افراد شایسته کوتاهی کرده!

به گزارش جمهوری اسلامی، اگر امروز نسل حاضر احساس می‌کند دچار مشکل است، باید علت آن را در عملکرد کارگزاران جستجو کند و آنها را مقصر بداند نه اصل نظام را. انتخاب افراد شایسته و کاربلد، نظارت بر عملکرد کارگزاران و نپذیرفتن تحمیل‌های خلاف قانون، راه‌هائی هستند که می‌توانند مانع انحراف از مسیر تعیین ‌شده در قانون اساسی برای نظام جمهوری اسلامی شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: اینها از وظایف ملت‌ها هستند و هر جا ملتی از انجام این وظایف کوتاهی کرده، دچار مشکل در حکمرانی شده است. اگر تجربه نشان داده که قانون اساسی دارای نقص است، باید درصدد اصلاح آن برآمد نه کنار گذاشتن و به سراغ نظام سیاسی دیگر رفتن. تصحیح این اشتباه خطرناک امروز یکی از مهم‌ترین وظایف نخبگان کشور است، وظیفه‌ای که اگر از آن غفلت شود خسران بزرگی را متوجه همگان خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها