کد خبر: 595515
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۸:۰۰:۰۷
| |

تفسیر روزنامه جوان از عفو رهبری:

زکات پیروزی، بخشش خطاکاران است

روزنامه جوان نوشت: (عفو رهبری) عزتمندانه بود از آن‌نظر که امام‌صادق فرمود «العفو زکاة‌الظفر، زکات پیروزی، بخشش خطاکاران است» و این اوج عزت پیروزمندانه است.

زکات پیروزی، بخشش خطاکاران است
کد خبر: 595515
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۸:۰۰:۰۷

روزنامه نزدیک به سپاه عفو محکومان اعتراضات را «عزتمندانه و بی‌سابقه» دانسته و تاکید کرده زکات پیروزی، بخشش خطاکاران است!

به گزارش جوان، عفو بزرگ محکومان و متهمان در فجر انقلاب، به‌واقع یک عفو انقلابی، عزتمندانه و بی‌سابقه بود. «بی‌سابقه» از دو جهت، هم اینکه چنین گستردگی‌ای در عفو متهمان، سابقه نداشت و هم از آن‌نظر که قرار است سابقه متهمان، پاک شود و آینده آنان بدون پرونده قضایی باشد. عزتمندانه بود از آن‌نظر که امام‌صادق فرمود «العفو زکاة‌الظفر، زکات پیروزی، بخشش خطاکاران است» و این اوج عزت پیروزمندانه است.

روزنامه جوان در ادامه نوشت: اما این عفو، انقلابی بود، نه‌فقط از آن‌جهت که در فجر انقلاب بود، بل به این دلیل که همه ملاحظات بروکراتیک و دیپلماتیک را کنار گذاشت و بدون بیم از آزادی خطاکاران و فتنه دوباره خوارج و خارجی‌ها، تصمیم انقلابی و حکیمانه با منش پیامبرانه گرفته شد، همچنان‌که حضرت صادق می‌فرماید: «العفو عند‌القدرة من سنن‌المرسلین و‌المتقین»، بخشش در عین قدرت، روش پیامبران و پرهیزکاران است». عفو دهها‌هزار نفری متهمان و محکومان بدون درج در پرونده، بیش از هرچیز نشان می‌دهد که نظام به ادعای خود درباره فریبکاری و نقشه‌کشی دشمن باور دارد و محکومان اخیر را خطاکارانی می‌داند که در بازی تجزیه‌طلبی و ضد ملی دشمن قرار گرفتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها