کد خبر: 595040
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ۰۳:۵۸:۰۰
| |

رهبران جهان بخاطر پوتین شرمنده هستند!

رهبران جهان هرگز حرف پوتین در مورد قصدش برای در کنترل گرفتن اوکراین را جدی نگرفتند.

رهبران جهان بخاطر پوتین شرمنده هستند!
کد خبر: 595040
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ۰۳:۵۸:۰۰

«پوتین در برابر غرب» تازه‌ترین مجموعه ساخت نورما پرسی مشهور است. این سه‌گانه حاوی همه آن چیزی است که از این مستندساز کهنه‌کار انتظار داریدــ ترکیب درستی از افشاگری، حکایت‌گویی‌، تاریخ، نمایشنامه، تحلیل جدلی و روایتگری. با دیدن این مجموعه به درک کاملی از پوتین، جنگ اوکراین و اشتباهات غرب می‌رسید. مستند نبوغ‌آمیزی است و باید ببینیدش تا بفهمید چگونه به اینجایی که هستیم، رسیده‌ایم.

به گزارش ایندیپندت، در واقع چنان درخشان است که ناگهان می‌بینید در حالی که تقریبا نوک صندلی‌تان نشسته‌اید، دارید به شهادت آدم‌های کسالت‌بار و نیمه‌فراموش‌شده‌ای نظیر فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری پیشین فرانسه، خوزه مانوئل باروزو، رئیس سابق اتحادیه اروپا، کاترین اشتون که زمانی به نوعی جانشین وزیر خارجه اتحادیه اروپا بود، و بسیاری دیگر از کمونیست‌های سابق، مشاوران، سیاستمداران و سفرایی گوش می‌دهید که در طول سال‌ها، تجربه‌ای معمولا دردناک از مواجهه شخصی با ولادیمیر پوتین داشته‌اند.

سازندگان این برنامه با گنجاندن افشاگری‌هایی از پشت صحنه رفت‌وآمد وزیران در اجلاس‌ها و نشست‌های سران اتحادیه اروپا در بروکسل و مینسک، این تصاویر آرشیوی را به فیلمی هیجان‌انگیز و پرتنش تبدیل کرده‌اند.

قسمت اول به رویدادهایی می‌پردازد که به حمله اول روسیه در سال ۲۰۱۴ منجر شد؛ زمانی که با مقاومت و مجازات حداقلی و تفرقه و بی‌نظمی حداکثری غربی‌ها، کریمه و ناحیه شرق دونباس را تصرف کرد. روس‌ها بلوف زدند و راه خود را به سمت پیروزی باز کردند؛ وقتی پوتین در نشست بزرگی حاضر می‌شود و اوکراینی‌ها شواهد محکمی از دستگیری شمار زیادی سرباز روس در قلمرو خودشان جلو او می‌گذارند (شواهدی مانند برچسب‌های هویت روی لباس و دستورات رسمی)، پوتین مجموعه بهانه‌های‌ عجیب و خنده‌داری می‌آورد و می‌گوید اوکراینی‌ها این حرف‌ها را از خودشان در می‌آورند و روس‌ها «در تعطیلات» بوده‌اند یا در مرز «راه گم کرده‌اند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها