کد خبر: 585903
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد:

بررسی پرونده ۵ نماینده مجلس در هیات نظارت / به قوه قضائیه اعلام کردیم پرونده یک نماینده در راستای ایجاد تشنج بوده است

غضنفرآبادی گفت: تاکنون پرونده ۵ نماینده در هیات نظارت بر رفتار نماینده‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. یک پرونده از قوه قضائیه استعلام شده که آیا در راستای وظایف نمایندگی است یا خیر، که اعلام کردیم در راستای وظایف نمایندگی نیست و در راستای ایجاد تشنج و تحریک احساسات بوده است.

بررسی پرونده ۵ نماینده مجلس در هیات نظارت / به قوه قضائیه اعلام کردیم پرونده یک نماینده در راستای ایجاد تشنج بوده است
کد خبر: 585903
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۴ ۱۶:۰۰:۰۰

موسی غضنفرآبادی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره وضعیت شکایت از ۴ نماینده مجلس گفت: اظهارات خلاف واقع برخی نمایندگان مجلس به ضرر مردم حوزه‌های انتخابیه‌شان است. ایجاد ناامنی در کشور، ناامنی اقتصادی و عدم سرمایه‌گذاری را در پیش دارد و به گونه‌ای این‌ها آینده آن منطقه را به آتش می‌کشند.

به گزارش برنا، رئیس کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه برخورد جدی که تاکنون صورت گرفته باید ادامه‌دار باشد و قوه قضائیه باید با اقتدار برخود داشته باشد، گفت: برخی نماینده‌ها حرف‌هایی می‌زنند که پختگی لازم را ندارد، نمایندگان نباید اظهاراتی را بیان کنند که همانند اظهارات افرادی است که از رادیو بی‌بی‌سی و اینترنشنال تکرار می‌شود. باید مراقبت کرد و برای مردم دلسوزی کرد، باید حرفی بزنیم که به نفع مردم باشد. مردم اغتشاشات و ناامنی را نمی‌پذیرند. مردم بی‌حیایی، خشونت و حمله به منازل را قبول ندارند. اینکه لباس شخصی افراد و حریم خصوصی افراد را به بیرون بریزند و مورد مضحکه قرار دهند را مردم نمی‌پذیرند. اینها جز اراذل و اوباش هستند که به راحتی خون مردم را می‌ریزنند.

او با بیان اینکه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با دقت و در چارچوب قانون اظهارات نمایندگانی که به آشوب‌ها دامن می‌زنند را بررسی می‌کند، گفت: دادگستری برخی از این موضوعات را پیگیری می‌کند. قوه قضاییه حرف‌ها، توییت‌ها، صحبت‌ها و پیام‌هایی که به اغتششات دامن می‌زند را پیگیری می‌کند.

غضنفرآبادی ادامه داد: تاکنون پرونده ۵ نماینده در هیئت نظارت بر رفتار نماینده‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. برخی از این پرونده‌ها از قوه قضائیه استعلام شده و برخی هم به قوه قضائیه ارجاع می‌شود. یک پرونده از قوه قضائیه استعلام شده که آیا در راستای وظایف نمایندگی است یا خیر، که اعلام کردیم در راستای وظایف نمایندگی نیست و در راستای ایجاد تشنج و تحریک احساسات بوده است. هنوز در رابطه با پرونده نمایندگان تصمیم گیری نکرده‌ایم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها