کد خبر: 585685
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۱:۴۰:۳۶
| |

نشریه روزانه معاونت سیاسی سپاه:

احمد باطبی در کوی دانشگاه پیراهن آغشته به خون بز در دست گرفت/ ندا آقاسلطان کشته دروغین بود

در این گزارش آمده، بابت «نبود روایت اول» در حوادث کوی دانشگاه تهران که تیر 1378 رخ داد، «احمد باطبی با کلاهبرداری، پیراهنی آغشته به خون بز را برای تهییج جامعه استفاده» کرد. در ادامه نمونه آوردن، این گزارش آمده «کشته‌های دروغین مانند: قتل ندا آقاسلطان و ترانه موسوی در 1388، آمارهای جعلی از اغتشاشات سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ و... به خاطر کم‌اهمیت بودن روایت اول در رویکرد مسئولان عالی کشور بود.»

احمد باطبی در کوی دانشگاه پیراهن آغشته به خون بز در دست گرفت/ ندا آقاسلطان کشته دروغین بود
کد خبر: 585685
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۱:۴۰:۳۶

نشریه روزانه معاونت سیاسی سپاه پاسداران در گزارشی به بیانیه روز گذشته شورای امنیت کشور درباره اعتراضات اخیر و اهمیت «روایت اول» از وقایع پرداخته است و «ندا آقاسلطان» از جانباختگان حوادث پس از انتخابات سال 88 را «کشته دروغین» توصیف کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، نشریه «اخبار و تحلیل‌ها» گفته «در عرصه رسانه، آن کسی که روایت اول را ارائه کند، عرصه را از آن خود کرده و آن را می‌رباید.»

نویسنده در ادامه شاهد سخنانش را حوادث کوی دانشگاه 1378 و اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 1388 دانسته است. در این گزارش آمده، بابت «نبود روایت اول» در حوادث کوی دانشگاه تهران که تیر 1378 رخ داد، «احمد باطبی با کلاهبرداری، پیراهنی آغشته به خون بز را برای تهییج جامعه استفاده» کرد. در ادامه نمونه آوردن، این گزارش آمده «کشته‌های دروغین مانند: قتل ندا آقاسلطان و ترانه موسوی در 1388، آمارهای جعلی از اغتشاشات سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ و... به خاطر کم‌اهمیت بودن روایت اول در رویکرد مسئولان عالی کشور بود.»

نویسنده در ادامه زمانی که آن را «پسااغتشاشات1401» خوانده، اولین فرصت برای «ترمیم نواقص گذشته و ترمیم زخم‌ها» دانسته است که به زعم او، «یکی از زخم‌های همیشگی در ساختار رسانه‌ای کشور نبود روایت اول در خبررسانی است.»

این گزارش افزوده «ایجاد روایت اول، شفافیت و صداقت در خبررسانی، ترمیم بی‌اعتمادی‌ها، ایجاد اعتبار خبری و... را رقم می‌زند. هر چند این خبر ناخوشایند بود ولی ادامه شفافیت و صداقت در خبررسانی می‌تواند راهگشا و امیدآفرین باشد.»

نویسنده نشریه روزانه سپاه، در پایان گفته «دشمن می‌خواهد ایران دیروز را تاریک و ایران فردا را بن‌بست و مأیوسانه تصویر کند. این تصویر را بر امواجی از دروغ، تحریف و جعل سوار کرده و در جنگ جهانی رسانه‌ای پیش رو تصویرسازی «دیو» از ایران اسلامی و «پری» از غرب ارائه کند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها