کد خبر: 584424
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۹:۴۰:۲۱
| |

درخواست روزنامه جمهوری اسلامی از دستگاه قضا؛ با نافرمانان مدنی مانند «محارب» و «باغی» رفتار نکنید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دستگاه قضا با نافرمانان مدنی که اعتراضشان از مجاری قانونی به نتیجه نرسیده، و از روی ناچاری به اقدام فراقانونی رو می‌آورند، مانند «محارب» و «باغی» رفتار نکنند.

درخواست روزنامه جمهوری اسلامی از دستگاه قضا؛ با نافرمانان مدنی مانند «محارب» و «باغی» رفتار نکنید
کد خبر: 584424
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۹:۴۰:۲۱

روزنامه جمهوری اسلامی با بیان این نکته که عدم تحقق حقوق شهروندی، ناخواسته آنان را به مقاومت منفی و نافرمانی مدنی سوق می‌دهد، از دستگاه قضا خواست با نافرمانان مدنی که اعتراضشان از مجاری قانونی به نتیجه نرسیده، و از روی ناچاری به اقدام فراقانونی رو می‌آورند، مانند «محارب» و «باغی» رفتار نکنند.

به گزارش جمهوری اسلامی، حکومتی که راهکارهای قانونی را برای اصلاح و احقاق حقوق شهروندانش نگشاید، ناخواسته آنان را به مقاومت منفی و نافرمانی مدنی سوق می‌دهد... اگر در قوانین «حق اعتراض مدنی» به رسمیت شناخته شود و چارچوب آن معین گردد، یا «نافرمانی مدنی» (عاری از خشونت) به عنوان یکی از عناوین مورد ابتلای جوامع امروزی، جرم انگاری شود، در چنین مواقعی مدیران و مسئولان تکلیف خود را در چگونگی برخورد با «معترضان» و «نافرمانان مدنی» دانسته، ملزم خواهند شد «حق اعتراض» را به رسمیت شناخته و امنیت معترضان را تامین نمایند و با «نافرمانان مدنی» نیز برخورد قانونی داشته باشند.

نویسنده در ادامه تاکید کرده است: در مرحله دوم دستگاه قضایی و قضات ملزم خواهند بود، وفق قانون، غیر از عناوین مجرمانه «بغی»، «محاربه» و مانند آن، عناوین دیگری مثل «نافرمانی مدنی» را هم به رسمیت شناخته و بدانند که نوع برخورد با آن متفاوت بوده و مجازات متناسب با خود را دارد. با نافرمانان مدنی که اعتراضشان از مجاری قانونی به نتیجه نرسیده، و از روی ناچاری به اقدام فراقانونی رو می‌آورند، مانند «محارب» و «باغی» رفتار نکنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها